| کد خبر: 232223 |

وزیر راه: نظام حمل و نقل باید ایمن و روان باشد

وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام حمل و نقل و جریان ترافیک باید با ساختار منظم و سازمان‌ یافته خود و با استفاده از ظرفیت‌هایی که می‌تواند حمل و نقل روان و ایمن ایجاد کند، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام حمل و نقل و جریان ترافیک باید با ساختار منظم و سازمان‌ یافته خود و با استفاده از ظرفیت‌هایی که می‌تواند حمل و نقل روان و ایمن ایجاد کند، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، شامگاه شنبه در مراسم بهره‌برداری از مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در اصفهان افزود: در شرایط جنگ اقتصادی کنونی که تمام‌ مسیرهای مالی مسدود است، اجرای طرح‌های مهم شهری و استانی، تنها با باور، امید و تلاش دست‌اندرکاران میسر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کشور روزهای سختی را طی کرده و اظهارنظر در باره آن بدون علم به همه امور مربوط به اداره کشور امری سهل است، تصریح کرد: کشور تشنه و منتظر توسعه روزافزون است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حلقه چهارم ترافیکی برای تمام منطقه اصفهان بزرگ تکمیل خواهد شد و حلقه پنجم نیز در قالب کنارگذر شرق به غرب و یک قطعه از آزادراه شمالی- جنوبی کشور که بخشی از آن انجام شده است، ایجاد خواهد شد.

وی حلقه پنجم ترافیکی را به طول ۱۸۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: این حلقه تا سه راه مبارکه احداث خواهد شد.

اسلامی یادآور شد: این حلقه، بار ترافیکی زیادی را در اصفهان کاهش می‌دهد و خدمت بزرگ و رفاه قابل ملاحظه‌ای برای این دیار ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم بهره‌برداری رسمی از پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار، فرماندار و شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان برگزار شد.

مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نقطه صفر حلقه حفاظتی اصفهان  واقع در ورودی این شهر از سمت خوراسگان در منطقه ١۵ شهرداری با هزینه ۲۱۷۰ میلیارد ریال در مدت ۲۰ ماه از سوی شهرداری اصفهان احداث شده است.

این تقاطع دارای پنج قطعه پل با طول ۱.۵ کیلومتر است که کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش زمان سفر و روانسازی ترافیک شرق اصفهان را به ارمغان می‌آورد.

عملیات این پروژه شامل احداث پل‌ها، خاکریزی، بتن و آرماتوربندی با هزینه ۱۶۰ میلیارد تومان انجام و برای آزادسازی آن نیز ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

۱۳ کیلومتر تاسیسات آب و گاز و مخابرات در این محور با هزینه پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جابه جا شده است.

برای روشنایی معابر و کابل‌کشی این طرح، چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، برای احداث فضای سبز سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، برای نصب تجهیزات ترافیکی تابلو و دوربین و تجهیزات ایمنی هفت میلیارد تومان و برای نورپردازی و زیباسازی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

احداث چهارمین حلقه ترافیکی شهر اصفهان سال ۸۵ مطرح و سال ۸۹ مصوب شد، اما چندین سال طول کشید تا عملیات اجرایی این رینگ به طول ۸۰ کیلومتر پیرامون اصفهان آغاز شود.

رینگ چهارم قرار است علاوه بر کارایی ترافیکی، دورتادور اصفهان را دربرگرفته و ساخت و سازها و توسعه شهر را خارج از این حلقه محدود کند، به همین دلیل به عنوان حلقه حفاظتی شهر اصفهان هم نامگذاری شده است.

حدود ۵۰ کیلومتر از این رینگ در محدوده شهر اصفهان و مابقی در شهرهای دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یارو شیره و را می خورد و می گفت شیرین است!!!
    وزیر راه فکر می کنند همکاران ایشان کدام نظام را اجرا می کنند که تذکر می دهند؟! خطاب ایشان به رانندگان که نیست؟ خب لطف کنید شفاف کنید!