| کد خبر: 232162 |

الزام تسریع در عملیات احداث پل جدید ترانزیتی ایران و آذربایجان

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان خواستار تسریع در عملیات احداث پل جدید ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شد.

تین نیوز

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان خواستار تسریع در عملیات احداث پل جدید ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شاهین مصطفی اف، در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا و بازدید از زیرساخت های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان، اظهار کرد: اتوبان باکو به آستارا در خاک جمهوری آذربایجان احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اتصال این اتوبان به آستارای جمهوری اسلامی ایران و سپس رشت - قزوین می تواند تسهیل کننده در جابجایی و ترانزیت کالا بین دو کشور باشد، ادامه داد: طرف ایرانی باید ۱۴۰۰ متر اتوبان را از نقطه صفر مرزی آستارا تا کمربندی آستارا – اردبیل احداث کند.

مصطفی اف، با تأکید بر اینکه زمان در اجرای این پروژه از الزامات است، خاطرنشان کرد: طرف ایرانی متعهد شده است تا این مسیر را تا ۱۲ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برساند.

وی اضافه کرد: زیرساخت های گمرک و پایانه باید در جوار پل جدید ترانزیتی در خاک ایران ایجاد شود تا بتوانیم ارائه خدمات را تسهیل کنیم.

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته "شاهین مصطفی اف"، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، جاوید قربان اف" مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان، "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، "سعید رسولی" مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، "محمد راستاد" رئیس سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و استانداران استان های شمال غرب کشور از زیرساخت های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.