| کد خبر: 231016 |

پیشرفت ۲۰ درصدی در پروژه راه آهن خراسان جنوبی

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: ۳۲ کیلومتر از ۱۸۳ کیلومتر راه آهن بیرجند- یونسی با پیشرفت حدود ۲۰ درصدی در مرحله عملیات زیر سازی است.

تین نیوز

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: ۳۲ کیلومتر از ۱۸۳ کیلومتر راه آهن بیرجند- یونسی با پیشرفت حدود ۲۰ درصدی در مرحله عملیات زیر سازی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان جنوبی)، وحیدداعی گفت: طول راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد ۹۰۱ کیلومتر که ۴۲۱ کیلومتر آن در جغرافیای استان خراسان جنوبی و حد فاصل بیرجند تا ایستگاه یونسی ۲۷۱ کیلومتر است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از این مقدار ۱۸۳ کیلومتر در استان قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در دست انجام و با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله عملیات زیر سازی است.

وی گفت: اعتبار این طرح از ۲۹۰ میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۹۹ به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و فاینانس داخلی راه آهن قطعه بیرجند- یونسی نیزدر حال انعقاد قرار داد مشارکت است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین در خصوص پیشرفت پروژه آنتنی راه آهن فردوس گفت: طول آنتنی راه آهن فردوس ۷۱ کیلومتر که در سال ۹۸ آغاز شده و در مرحله عملیات زیرسازی بوده و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحیدداعی افزود: این مسیر در سال ۱۴۰۰ در تغییرات قانون عنوان طرح به اتصال سرایان، فردوس، بشرویه به شبکه ریلی اصلاح شده که در حال حاضر مطالعات اتصال سرایان و بشرویه به شبکه ریلی از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در دست بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.