| کد خبر: 226819 |

۸ هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: هشت هزار کیلومتر بزرگراه در دولت‌ یازدهم و دوازدهم در کشور احداث شد که در واقع سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: هشت هزار کیلومتر بزرگراه در دولت‌ یازدهم و دوازدهم در کشور احداث شد که در واقع سالانه هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی دوشنبه شب در آیین افتتاح ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی که در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک - راور در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: ایران تا پیش از انقلاب فقط حدود ۲۰ کیلومتر بزرگراه داشته که این میزان در ابتدای دولت یازدهم ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بوده و تا پایان دولت دوازدهم با اضافه شدن حداقل هشت هزار کیلومتر به بیش از ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه می‌رسد.

وی ادامه داد: علی‌رغم شرایط سخت کرونا و تحریم اما طی دهه فجر امسال بیش از ۵۰۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح شد که از جمله مهمترین آن افتتاح ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور است که ۲۰ درصد از آن، یعنی ۹۰ کیلومتر در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز حدود ۸۰ درصد از مجموع ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی خراسان جنوبی دوبانده شده و یا در حال دوبانده‌سازی است.

وی افزود: خدا را شاکرم که وزارت راه و شهرسازی توانست یک قدم دیگر برای ملت بردارد و ۹۰ کیلومتر بزرگراه به مردم مؤمن، بافرهنگ و سخت‌کوش سرزمین با برکت خراسان جنوبی هدیه کند که امیدواریم مردم بپسندند.

اسلامی یادآور شد: حجم بار جابه‌جا شده در کشور در سال گذشته حدود ۴۷۰ میلیون تن بوده در حالی که حجم بار جابه‌جا شده در سال جاری تا ۲۰ بهمن، از ۵۳۰ میلیون تن عبور کرده که از رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است که نشان دهنده افزایش تولید، کارآمد بودن ظرفیت‌ها و نبود رکورد است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین با بیان اینکه وسعت زیاد خراسان جنوبی موجب می‌شود که هر چه کار بشود، به چشم نیاید، گفت: خراسان جنوبی با این گستردگی و واقع شدن در کریدور اصلی حمل و نقل کشور و محل تردد بار و مسافران، نگاه ویژه‌ای نسبت به محورهای مواصلاتی، نه به شکل استانی بلکه به شکل نگاه ملی و بین‌المللی را می‌طلبد و در این زمینه نباید جمعیت استان ملاک عمل قرار گیرد.

حمید ملانوری افزود: خراسان جنوبی علاوه بر نیروی انسانی مستعد و سخت‌کوش دارای معادن، جاذبه‌های گردشگری، واحدهای صنعتی و محصولات کشاورزی استراتژیک متعدد است که حوزه حمل و نقل به عنوان زیرساخت تمامی این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.

افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس، تسریع در احداث خط آهن چابهار - زاهدان - بیرجند، تسریع در دوبانده‌سازی راه‌ها، لزوم بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرسوده به ویژه در محور بیرجند - طبس، بهسازی محور شهداد - نهبندان، لزوم تقویت ناوگان راهداری، و لزوم احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در مسیر بیرجند - کرمان از دیگر درخواست‌های استاندار خراسان جنوبی از وزیر راه و شهرسازی بود.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان از راه زمینی دوشنبه شب از کرمان به خراسان جنوبی آمد و در شهرستان طبس مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت.

محمد اسلامی روز سه‌شنبه بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان، بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند را در برنامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.