| کد خبر: 226858 |

عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر باند دوم راه‌ در خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های خراسان جنوبی با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان در دهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان آغاز شد.

تین نیوز

عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های خراسان جنوبی با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان در دهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان آغاز شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این پروژه‌ها در قالب ۲ پروژه واقع در شهرستان‌های سربیشه و طبس اجرا می‌شود، شامل ۲۷ کیلومتر باند دوم در محور درح- ماهیرود و ۲۷ کیلومتر تکمیل قطعه ششم محور دیهوک - راور است.

این مراسم روز سه‌شنبه در پایانه مرزی ماهیرود با حضور جمعی از معاونین وزیر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، مدیران کل ستادی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استانی، ائمه‌جمعه، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان و بخش درح برگزار شد.

همزمان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی و برنامه‌های بازدید از محورهای مواصلاتی، محور بیرجند-سربیشه-ماهیرود مورد ارزیابی قرار گرفت.

محور سربیشه-ماهیرود با طول ۱۲۵ کیلومتر به جهت تردد خودروهای ترانزیتی و مهمترین راه دسترسی به مرز افغانستان، اهمیت بسزایی در اقتصاد کشور دارد لذا بهسازی این مسیر از برنامه‌های اولویت‌دار استان است.

از مجموع ۱۲۵ کیلومتر طول این محور، ۱۰ کیلومتر دوبانده‌سازی شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید، دوبانده‌سازی ۵۳ کیلومتر در دست اجراست و عملیات اجرای دوبانده سازی ۲۷ کیلومتر دیگر، امروز طی مراسمی در محل پایانه مرزی کلنگ‌زنی شد و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی، مابقی قطعات باقی‌مانده تا پایان سال جاری، تعیین تکلیف می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان از راه زمینی دوشنبه شب از کرمان به خراسان جنوبی آمد و در شهرستان طبس مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت و در ادامه ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان با حضوری وی افتتاح شد.

محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد و با حضوری وی عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان آغاز شد. بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.