| کد خبر: 184436 |

پیشرفت هشت درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل

8 درصد به پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن اردبیل اضافه شد.

تین نیوز

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل گفت: امسال با تلاش و پیگیری های بعمل آمده و تامین اعتبار مناسب ، پروژه راه آهن اردبیل- میانه حدود بیش از هشت درصد پیشرفت کرده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا،علی کاظمی افزود: در جال حاضر مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن اردبیل دارای 51.43 درصد است که سال گذشته این میزان 43 درصد بود.

وی اظهارداشت: از زمان افزایش اعتبار توسط دولت روحانی و تامین فاینانس داخلی این پروژه سرعت گرفته و عملیات اجرایی تمام قطعات فعال شده است.

کا ظمی بیان کرد: 13 قطعه راه آهن در حال حاضر در دست اجراست و برخی از قطعات رو به اتمام است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل افزود: از 9 ایستگاه راه آهن اردبیل - میانه فرایند مناقصه سه مورد آن انجام شده و بعد از عید هم عملیات اجرایی احداث این ایستگاه ها شروع می شود.

کاظمی گفت: در این مدت یک میلیون و 200 هزار متر مکعب بتن ریزی ،31 دهنه پل و 63 دهنه تونل اجرا شده و در حال حاضر عملیات زیرسازی 78.38 درصد ،خاکریزی 57 درصد، خاکبرداری 85 درصد، احداث پل 44 درصد و احداث تونل 65 درصد پیشرفت دارد.

مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل ادامه داد : در حال حاضر یک هزار و 472 نفر و 667 دستگاه ماشین‌آلات سنگین دراین پروژه فعال هستند .

کاظمی بابیان اینکه خرداد ماه سال آینده مناقصه روسازی پروژه عملیاتی می‌شود افزود: پیش بینی شده عملیات ریل گذاری 70 کیلومتر اول پروژه مهر ماه سال آینده اجرایی شود .

وی اتصال استان به شبکه ریلی کشور، افزایش ایمنی حمل و نقل، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، ارتباط با بنادر جنوب کشور و اتصال ریلی به جمهوری آذربایجان و روسیه را از اهداف اصلی احداث راه آهن اردبیل اعلام کرد و گفت:این پروژه از پروژه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است که سال 99 به بهره برداری خواهد رسید .

طرح راه آهن اردبیل از سال 84 شروع شده اما به سبب نبود اعتبار معطل مانده بود که از سال 96 با تامین فاینانس داخلی اجرای آن سرعت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.