| کد خبر: 182045 |

◄ افق چهار یا پنج ساله برای ساخت راه آهن اردبیل-پارس آباد

استاندار اردبیل از توافق برای اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به پارس آباد با مقام های این کشور خبر داد.

تین نیوز

استاندار اردبیل از توافق برای اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به پارس آباد با مقام‌های این کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا ، اکبر بهنام‌جو روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی پارس آباد بیان کرد: تملک حدود 500 هکتار زمین برای اتصال خط ریلی آذربایجان به پارس آباد کاری در مسیر اقتصاد مقاومتی است و باید انجام شود.

او با اشاره به مطالعات راه آهن اردبیل-پارس آباد گفت: این مطالعات تا هفت ماه آینده انجام می‌شود و اقداماتی هم برای تامین اعتبار صورت گرفته و تلاش می‌شود در افق چهار یا پنج ساله پروژه راه آهن اردبیل-پارس آباد هم اجرایی شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه 701 کیلومتر  راه اصلی  در استان وجود دارد که 150 کیلومتر آن قرار است چهار بانده شود، گفت: در افق چهارساله تلاش می شود حدود 300 کیلومتر نیز به راه‌های چهار بانده اضافه شود.

بهنام‌جوافزود: جاده گرمی به بیله سوار و پارس آباد در اولویت اقدامات راه سازی قرار گرفته که با اجرای آن بسیاری از مشکلات جاده ای از جمله تصادفات حل می شود.

او گفت: با وجود مشکل بودن تامین بودجه، این اقدام باید انجام شود و مسئولان استانی تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهند.

این مقام مسئول به طرح‌های توسعه ای فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و افزود: در زمینه سوخت رسانی به این فرودگاه با وزارت نفت توافق شده و در حال انجام مطالعات هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: سرمایه گذار خریدار کشت و صنعت مغان هم نسبت به راه اندازی خط پروازی از این منطقه برای انتقال تولیدات قول مساعد داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.