| کد خبر: 256147 |

مصائب رانندگان کامیون پایان ندارد

◄ تحمیل اضافه بار به کامیون داران این بار توسط یک فولادسازی ایرانی – چینی

بر اساس گزارش ها و تماس های دریافتی، یکی از فولادسازی های کشور که با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین تاسیس شده، بر خلاف قوانین و مقررات حمل بار جاده ای، اضافه بار به کامیون داران تحمیل می کند.

تین نیوز

بر اساس گزارش ها و تماس های دریافتی، یکی از فولادسازی های کشور که با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین تاسیس شده، بر خلاف قوانین و مقررات حمل بار جاده ای، اضافه بار به کامیون داران تحمیل می کند.

به گزارش تین نیوز، در حالی که رانندگان کامیون از معضل کمبود گازوئیل و نازل بودن کرایه ها رنج می برند هر از چندی برخی بنگاه های باربری یا شرکت های صاحب بار عمده نیز با تحمیل اضافه بار به آنها، به مصائب و مشکلات این قشر دامن می زنند.

در تازه ترین مورد، رانندگان کامیون و کامیون داران در استان آذربایجان شرقی با تماس های مکرر به تین نیوز از تحمیل اضافه بار توسط یک شرکت فولادسازی خبر می دهند. بر اساس این گزارش، شرکت مذکور خواستار حمل 25 تن از محصولات این شرکت توسط کامیون داران است و به مقررات حمل بار جاده ای در کشور و ظرفیت بار استاندارد کامیون ها( 18 تا حداکثر 20 تن) توجهی ندارد.

این خواسته غیرمنطقی و غیرقانونی علاوه بر تحمیل هزینه سوخت و استهلاک بیشتر به رانندگان، خطرات جدی جانی نیز برای آنها ایجاد می کند چرا که اضافه بار می تواند منجر به درست کار نکردن سیستم ترمز شده و یا لاستیک کامیون دچار ترکیدگی شود و اتفاقات بسیار تلخی در جاده ها رقم بزند.

از سوی دیگر، جریمه به دلیل اضافه بار از سوی پلیس راهور و عدم پذیرش خسارت توسط بیمه ها در صورت بروز سانحه، نیز از دیگر مشکلاتی است که تحمیل اضافه بار به کامیون داران برای آنها ایجاد می کند.

شایان ذکر است؛ تلاش خبرنگار تین نیوز برای تماس با مسئول لجستیک این شرکت فولاسازی و بررسی همه جانبه صحت و سقم گزارش های رسیده درباره اضافه بار و ریشه یابی این معضل به دلیل عدم پاسخگویی ایشان به تماس ها، بی نتیجه ماند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صلاح 1 0

    سلام شرکت چینی چکاره که برامن قانون درس کنه .مگه ما رانندگان اینقد بی بخار هستیم نمیتوانیم تشخیص بدیم کار خوب کجایه .همجا دنیا ۴۰ تن قانون دارن .کامیون .

  • روح الله 0 0

    اگه صحت و سقمش رو نمیدونی پس غلط میکنی منتشر میکنی

  • احمد 0 0

    سلام چرا برنامه تناژ لغو کردین مسولین جواب