| کد خبر: 198064 |

ثبت 130 مورد تخلف اضافه تناژ بار وسایل نقلیه سنگین در سمنان

طی شش ماه سال جاری، 130 مورد تخلف اضافه تناژ بار وسایل نقلیه سنگین توسط پاسگاه‌های پلیس راه این استان کشف شده است.

تین نیوز

 معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: طی 6 ماه سال جاری، 130 مورد تخلف اضافه تناژ بار وسایل نقلیه سنگین توسط پاسگاه‌های پلیس راه این استان کشف شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن لشکری  در جلسه هماهنگی رؤسای ادارات سمنان با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات در بخش حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای است، افزود: با توجه به قوانین حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای در خصوص ممنوعیت حمل کالا بدون بارنامه، نظارت جدی بر این امر با همکاری کارکنان پرتلاش پلیس راه استان سمنان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تخلفاتی مانند بارگیری مازاد بر ظرفیت وسایل نقلیه و حمل بار بدون بارنامه از عمده تخلفات حوزه حمل و نقل کالا است، اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری محور آرادان-گرمسار با متوسط تردد ساعتی 184 وسیله نقلیه سنگین، دارای بیشترین تعداد تردد این وسایل نقلیه بوده است.

معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه حمل بار اضافه علاوه بر آسیب به راه‌ها و ابنیه راه موجب افزایش احتمال بروز حوادث جاده‌ای می‌شود، گفت: طی این مدت بالغ‌بر 130 مورد تخلف اضافه تناژ بار توسط پاسگاه‌های پلیس راه این استان کشف شده که جرائم مربوطه از رانندگان و مالکان خودروها اخذ شده که بیشترین این تخلفات در حوزه شهرستان گرمسار بوده است.

لشکری بیان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با فرماندهی پلیس راه استان سمنان، گشت‌های کنترل و نظارت ناوگان عمومی حمل و نقل کالا با مشارکت صنوف حمل و نقل جاده‌ای در محورهای استان فعال بوده و با هدف توسعه و بهبود وضع حمل‌ و نقل جاده‌ای استان با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر رانندگان شاغل در حمل و نقل جاده‌ای با قوانین و مقررات و ارتقای فرهنگ عمومی، آموزش‌های دوره‌ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برگزار می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.