| کد خبر: 253488 |

◄ مرگ دلخراش راننده تریلر به دلیل بارگیری غیر اصولی

چند روز پیش در بزرگراه شهرضا اصفهان، محدوده شهر بهارستان تصادف هولناکی رخ داد که موجب مرگ راننده تریلر شد.

تین نیوز

چند روز پیش در بزرگراه شهرضا اصفهان، محدوده شهر بهارستان تصادف هولناکی رخ داد که موجب مرگ راننده تریلر شد.

به گزارش تین نیوز ، محمد اتحادی راننده کامیوندار و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در مورد این حادثه به خبرنگار ما گفت: در این حادثه یک راننده تریلر در اثر حادثه تصادف و جابجا شدن و در نهایت حرکت محموله سنگ، به طرف کابین کشنده، جان باخت.

اتحادی با بیان این که علت حادثه عدم توجه به جلو تشخیص داده شده است، افزود: متاسفانه توقف خودروها و حرکت کند آنها متاثر از عملیات روکش آسفالت محور، موجب این حادثه شده است.

او عنوان کرد:  راننده تریلر  با سرعت زیاد به محل مورد نظر نزدیک شد، ولی موفق نشد تریلر را متوقف کند.

وی با تاکید بر این که 90 درصد از اطلاعات رانندگان در حین رانندگی دیداری است، ادامه داد: دیدن و دیده شدن یکی از پیش نیازهای اساسی برای تمام استفاده کنندگان از راه ها ی درون شهری و برون شهری است.

این راننده کامیوندار گفت: 60 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد، عدم توجه به جلو، از عوامل حوادث محدوده، 30 کیلومتری شهرهاست.

وی افزود: برای ترمیم و روکش آسفالت جاده ها لازم است عوامل راهداری یا پیمانکار مربوطه با تجهیزات هشدار دهنده، رانندگان عبوری را قبل از رسیدن به محل عملیات راهسازی مطلع کنند که چنین حوادث ناگواری تکرار نشود.

اتحادی با تاکید بر این که لازم است رانندگان ناوگان سنگین به چند مورد نکات آموزشی ایمنی توجه نمایند، این نکات را به شرج زیر برشمرد:

1 مهار محموله سنگ بسیار حائز اهمیت و مهم است با دو عدد زنجیر ضعیف با ضخامت چهار میلیمتر نمی توان این بار خطرناک را مهار کرد، شاید بتوان پلیس را فریب داد ولی همین بار ممکن است خسارات را افزایش و اول باعث مرگ خود راننده شود.

بارگیری غیراصولی کامیون

زنجیر ها باید با ضخامت 8 میلیمتر و بیشتر انتخاب شود

بارگیری غیراصولی)

2 در صورت امکان اگر دو عدد زنجیر در قسمت طولی محموله سنگ استفاده شود مهار بار کامل است (مشاهده عکس تریلر قرمز رنگ حامل سنگ). برخی رانندگان فقط در قسمت عرضی سنگ زنجیر کشی می کنند.

بارگیری غیراصولی

3 رانندگان نیم یدک های مخصوص حمل سنگ باید  دو عدد تیرک یا گارد فولادی در قسمت جلوی کفی تعبیه یا نصب کنند که در صورت ترمز ناگهانی و توقف، از حرکت  سنگ به جلو جلوگیری کند (عکس تریلر حامل سنگ با تیرک ایمن)

بارگیری غیراصولی)

4 نیم یدک های دیگری از جمله تجاری باید دو عدد جای پایه فولادی در قسمت جلوی کفی نصب کنند که در مواقع حمل سنگ، پایه های فلزی را بتوانند استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    همین محدوده تاپل راه قطار چقدر چاله دارد چرا درست نمی شود