بازدید سایت : ۸۶۲۵۴
دومین قربانی طرح جایگزینی کامیون های فرسوده

◄ بازداشت یک مقام سابق دولتی در بحث واردات کامیون

برخی شنیده ها حکایت از بازداشت یکی از مسئولان سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص چگونگی اجرای طرح واردات کامیون های دست دوم خارجی برای جایگزینی با کامیون های فرسوده دارد.

تین نیوز |

برخی شنیده ها حکایت از بازداشت یکی از مسئولان سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص نحوه اجرای طرح واردات کامیون های دست دوم خارجی برای جایگزینی با کامیون های فرسوده دارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس شنیده ها، این مقام سابق دولتی، به همراه فرزند خود از چند روز پیش بازداشت شده است و در حال حاضر تحقیقات لازم در این مورد ادامه دارد.

این شایعه در حالی منتشر شده که مشکلات طرح واردات کامیون های دست دوم اروپایی چندی پیش دامان یکی از مقامات صنفی کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور را نیز گرفت و منجر به بازداشت و سپس آزادی وی با قید وثیقه شد.

بیشتر بخوانید:

افشای پشت پرده واردات کامیون های دست دوم و نوسازی کامیون های فرسوده

اکنون و پس از این رخداد، بروز شایعه دستگیری یکی از مقامات سابق دولتی که مسئولیت هایی در زمینه واردات کامیون های دست دوم داشته است، نشان می دهد هشدارهای رانندگان و کامیونداران واقعی در مورد لزوم هوشیاری و دقت نظر در حسن اجرای این طرح، درست بوده و موضوع واردات به دلایل گوناگونی از جمله حاشیه سود بسیار بالای آن، می تواند افراد زیادی را برای تخلف وسوسه کند.

بیشتر بخوانید:

شایعه بازداشت یک مقام مربوط به صنف کامیونداران

به گزارش تین نیوز، در بحث واردات کامیون های دست دوم اروپایی ابتدا قرار بود، کامیون های فرسوده اسقاط شده و متقاضیان با ارایه برگه اسقاط، خودروی جایگزین دریافت کنند.

سوء استفاده برخی مقامات صنفی و دولتی از این جریان و فروش برگه های صوری اسقاط کامیون، فشار و نفوذ برخی عوامل پشت پرده و سرمایه داران کلان که منجر به برگزاری تجمعات اعتراضی تعدادی از افراد فریب خورده در مقابل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز شد، فشاری که از سوی شماری از نمایندگان مجلس به دولت وارد شد به همراه سوءاستفاده های سیاسی از این جریانات و ... سرانجام به لغو لزوم ارایه برگه اسقاط کامیون فرسوده منجر شد که این امر را می توان نقطه پایانی بر جایگزینی کامیون های وارداتی با کامیون های فرسوده و حل مشکل مصرف بالای سوخت، آلودگی هوا، تصادفات جاده ای و ... دانست که در ابتدا به عنوان برخی اهداف این طرح اعلام شده بود.

موضوع فسادانگیز دیگر در اجرای این طرح، لزوم ارایه خدمات پشتیبانی و پس از فروش، برای کامیون های وارد شده بود که این امر نیز منجر به خرید و فروش مجوز خدمات پس از فروش این کامیون ها، شکل گیری رانت برای برخی افراد و شرکت ها و همچنین ارایه مجوزهای صوری شد که ابعاد اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را پیچیده تر کرد.

در نهایت این مسائل موجب شده  است هر چند وقت یک بار، نام فردی به دلیل احتمال تخلف در روند واردات  کامیون های کار کرده و جایگزینی کامیون های فرسوده شنیده شود.

این در حالی است که رانندگان و کامیونداران واقعی از ابتدا نه تنها مشکلات اجرایی این طرح را به طرق مختلف به خصوص در شبکه های اجتماعی گوشزد کرده بلکه راهکارهایی نیز جهت انجام صحیح این طرح ارایه داده بودند.

تین نیوز ضمن اظهار تاسف از بروز چنین مواردی، آرزومند است که این موارد اتهامی در حد شایعه بوده و صحت نداشته باشد و روند پیگیری مسئولان قضایی منجر به تبرئه متهمان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    هیچی کاری نمیکنن.تا رانت خواری ودزدیهست هیچی پیش نمیبرن.لامذهبا جیباشونم خیلی درازه هه پر نمیشه

  • مسعود پاسخ

    سلام خیلی ممنون و تشکر ویژه از خبرگزاری تین نیوز بابت اطلاع رسانی خوب و اخبار بی طرف.
    صنف کامیوندار رو به نابودیست از یک طرف ورود بیش از حد ناوگان جدید به چرخه حمل و نقل و از طرف دیگر بحث هزینه و نگهداری کامیون میباشد جاده ها دیگه گنجایش ندارن بابا به کی بگیم جاده ها ترکیدن از بین رفتن همش ترافیک همه جا شلوغ هر کی از ننش قهر کرده اومده تو این صنف صاحب نداره صنف ما

  • م م پاسخ

    انشاالله دروغ باشد .
    مانا باشید

  • بهاری پاسخ

    هر جای این کشور اقدامی انجام شود که بار مالی داشته باشه دزدان زودتر از همه رفتن جلو جهت خیانت به ملت لعنت به سیستم فاسد کنه راننده ندارم 10میلیارد پول یه کامیون بدم درنتیجه هم شغلمو وهم آینده خانوادمو نابود کردن

  • ایران پاسخ

    باسلام کلا هدف ازاجرای این طرح همانند طرحهای دیگه فقط وفقط خالی کرد جیب مردمه نه اینکه بفکر جوان شدن ناوگان حمل ونقل کشورباشه ماشینهارو باقیمت سه تومن واردکردن چراباید چهاربرابرقیمت خرید بدست راننده زحمت کش برسه حالا حی کارکنن تا جیب دلال روپر کنن اون نزولهای وحشت ناک

  • علی محمد پاسخ

    اول قرار بر این بود که خودرو وارداتی جایگزین خودرو فرسوده بشه ولی دست آخر هیچ کس زورش به تاجر و لال نرسید حالا ما موندیم با یه ماک 55 سال کارکرد تو جاده ها فقط داریم جوانیمون فدا میکنیم هیچ کس هم نیست به دادمون برسه...

  • جعفری پاسخ

    انحصار واردات همیشه فساد آور بوده وهست ولی منافع ملت در دست اشخاص بخصوص موجب گرانی ۴برابری کامیون ازمبدا تا مقصد است یک کامیون با قیمت۶۵۰۰۰یورو درآلمان باقیمت ۱۲ملیارد تومن دربازار فروخته میشود.

  • مهرداد پاسخ

    اگر به جای دولت و مجلس در ایران یک تیکه چوب قرار دهید چون اون تیکه چوب دزدی و فساد نمیکند تمامی نرخ های مثبت و امارهای اقتصادی رشد خواهند کرد.ایران مدیر نمیخواهد ایران فقط اگر دزدی از بیت المال و فساد اقتصادی و رانت های دولتی در ان نباشد گلستان میشد

    • ناشناس

      تیکه چوب چیه؟بگو پهن گاو
      افغانستان،بعد از خروج امریکا به دست طالبان افتادکه همه میگفتن طاابان وحشی و بیسواد و غارتگر هستن و فقط زبان اسلحه میشناسن و خیلی از کشورها هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته اند ولی ارزش پول ملی افغانی هرروز داره بالا میره
      بعد ناهم 45ساله مملکت اسلامی و بقول بعضیها عدالت پیشه داریم

  • جمشیدی سلام پاسخ

    سلام من ۸ماه پیش اسقاط خریدم ولی گفتند که اسقاط توی سیستم نیست و۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ملییون از من پول گرفت وحالا می‌گوید که نه داخل سیستم هست باید به کجا مراجع کنم کی پول من را میده

  • محرر پاسخ

    خوب راحت بگو، این فرد، تنها مسئول دائم الوضوی سازمان بوده ، وای به حال آن روساش که منافق صفت هستند و عشقشون پول و... و قلیون و ... است و بخاطر خوش خدمتی به آقایان، با وجود احکام سنگین قضایی با رشوه به سر کار برگشتند.

  • علی پاسخ

    پس خیلی مهره سوخته نیست اگه بود هویتش مثل، ب.ز افشا میکردند،به این گونه رخدادهای درون مافیایی(پیشنهاد) میگویند که در صورت ادامه تک خوری مجبوریم کارهای اسبق تو را روی میز بگذاریم.

  • علی پاسخ

    کاش فقط یک بار یک دلسوز واقعی از مسولان یک بار از بندرعباس تا تهران می بردند تا مشکلات رو واقعا حس کنند.مسول بالانشین که اصلا نمیدونه تریلی چندتا چرخ داره میخواد واسه راننده چیکار بکنه

    جاده و پایانه وپمپ گازوییل و همه جا شده پر کامیون بار هم نیست کار کردن هم نمیصرفه.حداقل کاش فرسوده ها رو واقعا جمع میکردند تا جان راننده ها توی این جاده ها امنیت بیستری داشته باشه

  • مهدی پاسخ

    باسلام و تشکر از نشریه وزین تین نیوز که در بحث کامیونهای وارداتی تنها پشتیبان و تریبون رانندگان واقعی بود هرچند که گوش شنوایی وجود نداشت و هرچه گفتید سنگ در هاون کوبیدن بود و با این شرایط ما شاهد روزهای تیره برای رانندگان واقعی خواهیم بود

  • مهناز پاسخ

    میز پرستان.ریا کاران دوران بازنشستگی میرن دنبال عبادت.و خدمت.مدرسه.مسجد.بیمارستان.کمک به قشر ضعیف حاج آقا خدا قوت

  • راننده پاسخ

    ۲۳ سال راننده هستم
    پارسال عمل قلب باز کردم
    ۴ سال پیش کامیون خودم رو فروختم و دیگه نتونستم بخرم چون قیمتها نجومی شد
    من کسی رو مقصر نمیدونم اما دردم از اینه که چرا بعد اینهمه مدت رانندگی و پول بیمه پرداخت کردن ، الان نه منو از کارافتادن میکنند و نه بازنشستگی پیش از موعد!
    هر شب که پشت فرمانم و قلبم تیر می‌کشه و درد دارم تا زمانی که برای استراحت بتونم بایستم ، تمام این مسئولهای نالایق و مفت‌خور و فاقد صلاحیت و دزد رو ، بخصوص در تامین اجتماعی رو نفرین میکنم
    چرا من با این قند بالا و عمل قلب باز و دریچه قلب تعویضی ، باید پشت فرمان یک تریلی سوخت با ۴۰ تن وزن بشینم؟؟
    پیش هر مسئول بیمه‌ای که رفتم ، حتی حاضر به کمیسیون مجدد یا دیدار حضوری هم نشدند
    انشالله اگه یه روزی بنا شد بخاطر بیماری و مشکلات جسمی خودم تصادفی بکنم به یکی از ماشینهای عبوری همین مسیولین بزنم تا حداقل تو اون دنیا بتونم باهشون دیداری داشته باشم
    انشالله

  • جلیل بخشی نژاد پاسخ

    با سلام وقت بخیر خدمت سرکار خانم یک فکری هم به حال ماشینهای فرسوده کنید ؤدولت خودش مستقیم وارد کار شود ونوبتی هم که باشد نوبت جاگزین کردن ماشینهای دست دوم اروپا به جای ماشین های فرسوده وهمه هزینه های آن برای دولت محترم تنها از طریق سوخت آن طی یکسال جبران خواهد شد هر 100کیلو متر 40لیتر کجا وهر100کیلو متر 13لیتر کجا وتمام هزینه ها از همین طریق برای دولت محترم جبران خواهد شد و به غیر ارز ترجیحی که دولت به وارد کنند گندگان قطعات همین ماشینهای فرسوده به دلالان که چند دست میچرخد ووارد کشور میشود آن هم با قیمتهای سر به فلک کشیده از وزیر محترم خواهشمندم برای یک بار هم که شده خودشان به این موضوع ورود کنند وتازه این در حالی است که ماشینهای دسته دوم اروپا خارج از رده هستن که میان کشور ما وکشورها ی اروپای تا چند سال آینده به خاطر حفظ محیط زیست وهمین الان از ماشینهای سنگین که سوخت آنها از برق هست استفاده میکنند لطف کنید پیگری کنید تا بیشتر از این دیر نشده ممنون