| کد خبر: 179396 |

وزیر راه و شهرسازی:

◄ سازماندهی جدید در حمل‌و نقل جاده‌ای ایجاد خواهیم کرد

کمیته راهبری و مشورتی در سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌ها ایجاد می‌شود تا به طور شایسته به وضعیت رانندگان رسیدگی کنند.

تین نیوز

آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری شب گذشته در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یکبار در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و بار دیگر در پایان این همایش و بعد از استماع نظرات نمایندگان انجمن‌ها و کانون‌ها سخنرانی کوتاه در باب اصلاحات در بخش حمل‌ونقل داشت.

او به تشکیل صندوق حمل‌ونقل  اشاره کرد که می تواند در شرایط تحریم کمک مالی خوبی برای بخش حمل‌ونقل باشد و گفت: پیش از تشکیل این صندوق خلاء بزرگی در این صنعت وجود داشت و خوشبختانه با طی فرآیندهای قانونی توانستیم اساسنامه صندوق را به تصویب برسانیم.

محمد اسلامی ادامه داد: از راه‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده با راه اندازی صندوق حمل‌ونقل، پشتیبانی عملی برای توسعه زیر ساخت‌های کشور ایجاد می‌شود و معتقدم رونق جدی در این فرایند خواهیم داشت.

او در پایان مراسم نیز یکبار دیگر پشت تریبون رفت و گفت: در بخش حمل‌و نقل بار، ما ظرفیت و بازار به اندازه کافی داریم اما قدرت کارآمد لجستیکی نداریم. بنابراین نیازمند تحول اساسی هستیم.

او با بیان اینکه  ما در دوره جدید دولتی فکر نمی‌کنیم بلکه به کار و مسئولیتی که به عهده ما است فکر می کنیم، گفت: از این پس اینکه عده ای در اتاق دربسته بخشنامه صادر کنند، تعطیل می‌شود. باید ببینیم نیاز امروز ما چیست؟ سازماندهی جدید در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد خواهیم کرد و ارتقای کیفیت راهها در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: برخی فکر می کنند هوشمندسازی حمل‌ونقل به معنی نصب دوربین‌های ثبت تخلف است در حالی که سیستم هوشمند ناوگان برای افزایش راندمان، ارتقای ایمنی، شناسایی گلوگاهها، افزایش نرخ بازدهی و کاهش تلفات جاده ای موثر است.

او یکبار دیگر بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد و گفت: اما نباید شتابزده ناوگانی وارد کشور شود که با سلیقه رانندگان مغایر باشد.ضمن اینکه پایانه‌های بار باید برای همه رانندگان به یک میزان قابل سرویس‌دهی باشد .

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد:کمیته راهبری و مشورتی در سازمان راهداری با حضور نمایندگان تشکل‌ها ایجاد می‌شود تا به طور شایسته به وضعیت رانندگان رسیدگی کنند.

اسلامی در سخنرانی خود به وضعیت رانندگان یخچالدار هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در بخش ناوگان، فقدان کامیون‌های یخچالدار استاندارد حمل محصولات کشاورزی است که این مشکل هم در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک نیز ادامه داد: با توجه به اینکه ارز دولتی برای لاستیک اختصاص می‌یابد این محصول باید به قیمت ۴ میلیون تومان به دست رانندگان برسد. همچنین اگر وارد کننده‌ای با ارز بالاتر لاستیک وارد کرد مابه التفاوت آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان عودت داده می‌شود.

وی از ساماندهی وضعیت توزیع لاستیک خبر داد و گفت: برای حل این مشکل هم جلسات زیادی برگزاری شده است و برنامه ریزی داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.