| کد خبر: 179214 |

◄ سفر اسلامی به باکو برای مذاکره بر سر ساخت راه‌آهن رشت-آستارا

وزیر راه و شهرسازی در پایان از سفر هفته آینده خود به باکو خبر داد و گفت: این سفر در راستای تکمیل راه‌آهن رشت– آستارا انجام می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در پایان بازدید خود از سومین نمایشگاه حمل‌ونقل از سفر هفته آینده خود به باکو خبر داد و گفت: این سفر در راستای ساخت راه‌آهن رشت-آستارا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت: مهم‌ترین سرفصل توسعه ما در بخش حمل‌ونقل بحث ترانزیت و فعال کردن کریدورهای محور شمال و جنوب است که در حقیقت جزو تعیین‌کننده‌ترین کریدورها به شمار می‌روند.

محمد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه دولت‌ها در گذشته تاکنون سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در جهت توسعه ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال – جنوب انجام داده‌اند تا این مهم شکل بگیرد.

اسلامی با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی است که ظرفیت آن در دولت تدبیر و امید از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسیده است، گفت: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان هم اکنون در دست اجراست که امیدواریم با تکمیل این راه‌آهن بتوان حمل باری که قدرت ظرفیت بندر است روی ریل و جاده توزیع کنیم و بتوانیم از جنوب کشور اتصال را برقرار کنیم

او اضافه کرد: در شمال سال‌ها پیش اتصال برقرار شده است. خط ریلی بافق-سرخس برقرار است و اینچه‌برون هم به‌تازگی اضافه شده است که هفته گذشته در بازدیدی که از اینچه‌برون داشتیم نشان از پیشرفت مناسب این پروژه داشت از همین رو امیدواریم با هماهنگی‌ها و تعامل‌هایی که با کشورهای همسایه داریم بتوانیم سهم از دست‌رفته خودمان را که مورد غفلت واقع شده است، دنبال کنیم.

اسلامی از دیگر مواردی که در دستور کار قرار دارد را محور آستارا دانست و گفت: به زودی راه‌آهن به رشت می‌رسد و شاهد افتتاح و بهره برداری راه‌آهن در رشت خواهیم بود. پروژه ریلی رشت به آستارا جزو پروژه‌های فوری و با اولویت ما بوده که آن را در دست انجام داریم.

اسلامی اضافه کرد: ارتباطات ریلی و جاده‌ای نشان می‌دهد که استطاعت بهره‌برداری بیش‌تر در این دو حوزه مهم حمل‌ونقلی وجود دارد و در عین حال نیاز به رایزنی و هماهنگی‌های دیپلماتیک بیشتری در این زمینه وجود دارد که هم وزارت امورخارجه و هم ما در وزارت راه و شهرسازی به صورت تخصصی آن را دنبال می کنیم. تکمیل این شریان‌ها می‌تواند ما را به ظرفیت‌های مطلوب پایدار برساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.