| کد خبر: 219503 |

۱۲ هزار تاکسی در کلانشهر شیراز فعال است.

۱۲ هزار تاکسی در کلانشهر شیراز فعال است که تعداد پنج هزار از آن‌ها از رده خارج و نیازمند نوسازی است.

تین نیوز
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: ۱۲ هزار تاکسی در کلانشهر شیراز فعال است که تعداد پنج هزار از آن‌ها از رده خارج و نیازمند نوسازی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از شهر فردا، مسعود حسن شاهی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فرسودگی تعدادی از تاکسی‌ها اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار تاکسی شامل تاکسی‌های مسیری، گردشی، فرودگاه و راه آهن در سطح شهر فعال بوده و کار جابجایی مردم را انجام می‌دهند که تعداد پنج هزار آن از رده خارج و به نوسازی نیاز دارند.
 
وی با اشاره به طرح نوسازی تاکسی‌های درون شهری افزود: در حال حاضر سازمان حمل و نقل این آمادگی را دارد تا نوسازی یک هزار دستگاه خودرو فرسوده را انجام دهد، اما متأسفانه به دلیل نبود تسهیلات، شرایط کنونی و نداشتن تمکن مالی هیچ راننده‌ای از این طرح استقبال نکرده است.
 
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه پرداخت در این طرح به صورت نقدی و برای دو نوع خودرو سمند و پژو ۴۰۵ است، خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند با پرداخت مبلغ حدود ۹۰ میلیون تومان خودروی خود را نوسازی کرده و تحویل بگیرند.
 
وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل درصدد اختصاص تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای رانندگان است، گفت: با مسئولان و بانک‌های عاملی که توانایی ارائه تسهیلات به رانندگان را دارند، هماهنگی‌های لازم شده که در صورت تحقق به آن دسته از رانندگان تاکسی که قدرت خرید کمی دارند تسهیلات کم بهره داده خواهد شد.
 
حسن شاهی با اشاره به تعداد رانندگان تاکسی مبتلا شده به ویروس کرونا، گفت: متأسفانه سه راننده به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند.
 
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، قانون سه مسافر و الزام استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی از مهمترین موارد دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا است، عنوان کرد: شهروندان تخلف تاکسی‌های دارای بیش از سه سرنشین را به ۱۳۷ اطلاع دهند.
 
رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز افزود: در اقدامی جدید با هزینه شهرداری کابین رانندگان تاکسی از مسافر جدا خواهد شد.
 
وی با اشاره به اقدامات شده در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوسرانی تصریح کرد: از طریق مناطق ۱۱ گانه شهری شیراز امسال قریب به ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی پایانه‌ها هزینه شده است.
 
حسن شاهی اضافه کرد: بیش از ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در تمام نقاط شهری مشغول سرویس‌دهی به همشهریان هستند و این دستگاه‌ها برای معلولان و جانبازان نیز مناسب‌سازی شده است.
 
به گفته رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، عمر استاندارد برای ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰ سال است.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.