| کد خبر: 179420 |

◄ ۸۰ دستگاه اتوبوس خطوط بی آر تی تهران متوقف هستند

اولویت اصلی ما نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی گفت: قیمت یک دستگاه اتوبوس نو، ۱.۴ میلیارد تومان است و باوجودآنکه اولویت ما نوسازی ناوگان است، اما خرید اتوبوس‌های دست‌دوم را نیز بررسی می‌کنیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت واحد اتوبوس‌رانی، پیمان سنندجی در خصوص جزئیات درخواست مدیران شهری از صمت برای خرید اتوبوس‌های دست‌دوم، افزود: سال‌هاست در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی اتفاق جدیدی رخ نداده است. اولویت اصلی ما نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی است اما در حال حاضر قیمت خرید یک اتوبوس نو یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. وقتی نمی‌توانیم نوسازی کنیم، باید به دنبال راهکارهای دیگر باشیم.

وی بابیان اینکه استاندارد اتوبوس در دنیا یورو6 است، گفت: دیگر به اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۴ مجوز نمی‌دهند، این در حالی است که ما در کشور سوخت مناسب یورو ۶ نداریم، بنابراین اتوبوس با استاندارد یورو ۴ مناسب شهر ما است و می‌توانیم برای جبران کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی به دنبال خرید این اتوبوس‌ها باشیم که زیر ۵ سال سن دارند، استاندارد یورو ۴ رادارند و قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به اتوبوس‌های نو دارند و می‌توانیم چند سالی از آن‌ها استفاده کنیم اما در اصل هدف ما نوسازی است.

سنندجی بابیان اینکه در خرید اتوبوس‌های دست‌دوم خدمات پس از فروش موردتوجه و تأکید است، گفت: در حال بررسی هستیم که می‌توانیم از کدام کشورها این اتوبوس‌ها را تهیه کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ۲۲۲ دستگاه اتوبوس بی آر تی متوقف است، گفت: اتوبوس‌های ما به دلیل مشکلاتی همچون خرابی لاستیک، روغن و سایر موارد فنی متوقف می‌شوند اما دائما در حال تعمیر هستند و در حال حاضر ۸۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی بیشتر متوقف نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.