| کد خبر: 168611 |

◄ ضرب‌الاجل سه‌ماهه شهرداری به اتوبوس‌های دودزا

شهرداری تهران برای ممنوعیت تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی و دودزا تا ابتدای مهرماه ضرب‌الاجل اعلام کرد.

تین نیوز

شهرداری تهران برای ممنوعیت تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی و دودزا تا ابتدای مهرماه ضرب‌الاجل اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشنامه‌ای مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی را موظف کرد که با توجه به سهم بالای اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق، از تردد کلیه اتوبوس‌های دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر در تهران جلوگیری کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این ابلاغیه شرکت واحد اتوبوس‌رانی را موظف کرده است: درصورت مشاهده هر نوع اتوبوس دودزا، شرکت خصوصی مربوطه شدیداً جریمه و درصورت تکرار، مجوز آن شرکت لغو گردد. در خطوط بی‌آرتی نیز درصورت مشاهده، در وهله اول مدیر خط مزبور و درصورت تکرار، معاون فنی شرکت مسئول خواهند بود.

پورسیدآقایی همچنین به این شرکت مأموریت داده است که حداقل 10 درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و 50 درصد از اتوبوس‌های بی‌آرتی، قبل از مهرماه به فیلتر دوده مجهز شده باشند.

براساس بخشنامه معاون شهردار تهران، اتوبوس‌های مورداستفاده در سرویس ادارات و کارخانجات نیز باید در همین برهه زمانی ساماندهی شوند و با همکاری پلیس راهور از تردد خودروهای دودزا جلوگیری شود.

او با پیگیری ابلاغ بخشنامه از طریق استانداری و شورای تأمین استان؛ از کلیه شرکت‌ها، کارخانجات و ادارات خواسته است از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از اول مهرماه اکیداً خودداری کنند و هشدار داده است که درصورت مشاهده تخلف، ضمن اعمال قانون، مراتب به وزارتخانه‌های مسئول اعلام می‌شود.

برخی از بررسی‌ها نشانگر سهم بیش از 40 درصدی اتوبوس‌های شرکت واحد در آلودگی هوای تهران است. عمده این مسئله دراثر عدم تعمیر به‌موقع و فرسودگی اتوبوس‌های تهران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.