| کد خبر: 171606 |

◄ اعتراض یکی از فعالان حمل‌ونقلی به ورود استارت آپ‌ها به حمل‌ونقل عمومی

از رانندهای تاکسیرانی به‌عنوان یکی از مشاغل سخت می‌توان نام برد که در تمام فصول سال و روز و شب باید کار کنند و مرخصی و حق بیمار شدن ندارند تا بتوانند از پس مخارج ناچیز زندگی بربیایند.

تین نیوز

باشگاه شهروند خبرنگار: یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است، قشری که نادیده گرفته می‌شود و اگر صبح تا شب‌کار نکند نمی‌تواند جواب مخارج زندگی و ماشین که وسیله کارش است را بدهد.

حسین‌پور ناظر رئیس انجمن تاکسیرانان تهران طی تماسی با تین‌نیوز از مشکلات این قشر گفت: با ورود اسنپ و تپسی به این حوزه مشاهده می‌کنیم که مردم مثل قبل از به وجود آمدن قارچ گونه این اپلیکیشن ها دیگر به آژانس‌ها و رانندگان تاکسی مراجعه نمی‌کنند.

پورناظر افزود: این دو اپلیکیشن خیلی زود جایشان را در زندگی روزمره مردم باز کردند ولی نحوه گزینش راننده این استارت آپ‌ها اشتباه است و این موضوع باعث ناامنی در جامعه شده که حتی در مواردی تخلف از رانندگان این اپلیکیشن دیده‌شده است.

وی عنوان کرد: ارزان‌فروشی یا شکستن قیمت‌ها ازجمله دلایلی است که مردم باوجود ناامنی و مشکلاتی که به وجود آمده است این اپلیکیشن را برای سفرهای درون‌شهری انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مسافربرهای غیرمجاز گفت: ازیک‌طرف فعالیت گسترده این شرکت‌های اینترنتی و از طرف دیگر افزایش روزبه‌روز تعداد مسافربرهای شخصی سبب پایین آمدن درآمد تاکسی‌های درون‌شهری شده است.

پور ناظر افزود: پایین بودن درآمد روزانه رانندگان خطوط تاکسیرانی و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تاکسی ازجمله مواردی است که با به وجود آمدن استارت آپ‌ها و رانندگان خودروهای شخصی سایه‌ای بر زندگی رانندگان تاکسی زرد و سبز است.

به گزارش تین‌نیوز، افزایش هزینه‌های تعمیری باعث شده تا رانندگان حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسی‌داران توان پرداخت هزینه‌های خود را نداشته و با ماشین‌های که بعضا نقص فنی دارند یا این‌که ازنظر بدنه مشکل‌دارند به کسب‌وکار خود مشغول باشند.

تردد تاکسی‌های فاقد سلامت فنی و ظاهری هر چند بر آلودگی‌هایی زیست محیطی و بصری شهر می‌افزاید، موجب ایجاد چهره نازیبا از حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا راست بود 0 0

    ضمن تشکر از جناب پورناظری به نکات بسیار خوبی اشاره کردند بنده هم اضافه کنم با همه مشکلات چرا کسی شرکتهای تاکسیرانی خصوصی که فقط برای درآمدزایی بدون زحمت به وجود آمده وبا ترفند از سرمایه راننده تاکسی بهره میبرند مثل جریان تاکسی های ملکی شرکتها که دراصل پولش راازراننده گرفته ولی بعنوان تاکسی ملکی در سازمان استفاده میکنند ظاهر کسی علاقه ای به پیگیری این خبر ندارد که تخلفی بزرگ است شما بعنوان یک رسانه چه پیگیری کردید ؟آیا نتیجه ای حاصل شده واگر شده چرا درخبرهای شما درج نشده ؟
    خبرتاکسیهای ملکی به گوش کدام مسئول رسیده آیا ایشان پیگیری کرده ؟اگرپیگیری کرده نتیجه چرااعلام نشده ؟