| کد خبر: 171186 |

◄ چند سوال درباره تلاش وزارت کشور برای محدودیت «اسنپ» و «تپسی»

وزارت کشور و سازمان‌‌های مرتبط چه کارنامه قابل دفاعی در ساماندهی‌های قبلی دارند که اکنون می‌خواهند تاکسی اینترنتی را سامان بدهند؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل در مورد ارسال لایحه‌ای از سوی وزارت کشور به هیئت دولت برای ایجاد محدودیت در فعالیت سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین از جمله اسنپ و تپسی، گفت: وزارت کشور و سازمان‌‌های مرتبط چه کارنامه قابل دفاعی در ساماندهی‌های قبلی دارند که اکنون می‌خواهند تاکسی اینترنتی را سامان بدهند؟

به گزارش تین‌نیوز،  فرشاد جلالی این مطلب را پس از آن بیان کرد که امیر ناظمی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات به رسانه‌ها اعلام کرد «وزارت کشور با تقدیم لایحه‌ای به هیئت دولت خواستار محدودیت در فعالیت سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین ازجمله اسنپ و تپسی شده که این لایحه در کمیسیون امور زیربنایی دولت بررسی می‌شود و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مخالفت با این لایحه در این جلسه شرکت می‌کند.»

جلالی در یک گروه تلگرامی افزود: چرا ما باید به وزارت کشوری که به‌جای تلاش برای تسریع در نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌و نقل عمومی (اتوبوس و تاکسی) به فضایی برای چانه‌زنی دریافت مجوز طرح ترافیک برای اتحادیه آژانس‌های اتومبیل تبدیل شده است، خوشبین باشیم. 

جلالی با بیان این‌که در تپسی و اسنپ و هیچ موسسه و شرکت تاکسیرانی حقیقی و مجازی سهم و منفعتی ندارد، بلکه فقط یک کاربر است که مشاهداتش را گزارش می‌کند، خاطرنشان کرد: چرا باید به ساماندهی‌های وزارت کشور خوشبین بود؟ مگر در ساماندهی آژانس‌ها و‌ مسافربرهای شخصی چه موفقیتی کسب کرده‌اند؟ اگر سری به خطوط تاکسیرانی زده شود پرایدهای سفید بی در و پیکر با پلاک‌ایران ۲۸، و ایران ۴۱  در خطوط زیر نظیر «رئیس خط» مشاهده می‌شود. 

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس حمل‌ونقل گفت: چرا این رفتار پایان نمی‌یابد که هر وقت استارت‌آپی شروع به‌کار کرد همه کنار می‌ایستند، و شاهد خاک‌خوردن و تلاش مستمر آن برای طی مرحله نوزادی هستند و به محض رسیدن به بلوغ سروکله همه پیدا می‌شود برای سهم‌خواهی از «استارت آپ» یا از «بازار نوظهور»  آن.

وی افزود: به عنوان یک کارشناس معتقدم که عملکرد تاکسی‌های اینترنتی پر از کاستی است، اما این روش‌های بگیر و ببند، آخرین امیدها برای حضور بخش خصوصی در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری را نابود می‌کند.

او خاطرنشان کرد: تاکسی‌های اینترنتی کاری را که چند دهه است شهرداری‌ها نتوانستند انجام دهند، انجام دادند، آن هم با ایجاد بستر سرویس دربستی تاکسی، یعنی معنای واقعی پاراترانزیت. ساماندهی مسافربر شخصی، چیزی که دستگاه‌ مرتبط حتی از مسافربرهای به اصطلاح ساماندهی شده آن حتی یک فهرست نداشت.

پیش از این مهرداد عبدالهی در مورد ارسال لایحه وزارت کشور به هیئت دولت برای محدودیت در فعالیت سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین ازجمله اسنپ و تپسی و بررسی این لایحه در کمیسیون امور زیربنایی دولت و مخالفت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این لایحه گفته بود: یکی از توجیهات برای مخالفت با این لایحه، ایجاد اشتغال توسط این شرکت‌ها است. 

مهرداد عبدالهی افزوده بود: این درحالی است که از نظر کارشناسی، این اشتغال، جریان‌های غیرقابل پیش‌بینی ترافیکی ایجاد کرده و برخی بنگاه‌های کوچک اقتصادی مثل آژانس‌ها را نیز تعطیل کرده است.

وی تاکید کرده بود: اگرچه با وجود حمل‌و‌نقل عمومی ضعیف، محدودیت این شرکت‌ها مشکلی را از حمل‌و‌نقل برطرف نمی‌کند اما باید اقدامی برای کنترل و جهت‌دهی به آنها در راستای بهبود حمل‌و‌نقل عمومی انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.