| کد خبر: 171596 |

◄ حمل‌ونقل عمومی شخصی شد؛ استفاده از تاکسی به جای خودروی طرح‌دار

یک کارشناس حمل‌ونقل می‌گوید اگر بررسی آماری در مورد تاکسی‌های ثبت شده در تهران انجام شود، مشخص می‌شود از حدود ۷۷ هزار تاکسی ثبت شده، حداقل ۲۰ هزار خودرو یا در اختیار برخی نهادها هستند و یا در اختیار برخی کسبه منطقه بازار که به‌جای خودروهای دارای آرم طرح ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل می‌گوید اگر بررسی آماری در مورد تاکسی‌های ثبت شده در تهران انجام شود، مشخص می‌شود از حدود ۷۷ هزار تاکسی ثبت شده، حداقل ۲۰ هزار خودرو یا در اختیار برخی نهادها هستند و یا در اختیار برخی کسبه منطقه بازار که به‌جای خودروهای دارای آرم طرح ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش تین‌نیوز، فرشاد جلالی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: همچنین قرار بود حدود ۲۷ هزار تاکسی در خطوط کار کنند که برای این کار، میلیاردها تومان‌خرج ساخت پایانه و تجهیز به سیستم هوشمند و غیره شد اما بد نیست ببینیم در این بخش چه خبر است؟

این کارشناس حمل‌ونقل اظهار کرد: اما دسته سوم تاکسی‌های گردشی و تاکسی بیسیم است که معتقدم اکنون فرصت پالایش ۲۴ شرکت تاکسیرانی خصوصی که از بعضی‌ها جز یک آدرس و یک شماره فکس و شماره حسابی برای پرداخت شارژ تاکسیران چیزی بیشتر وجود ندارد، فرا رسیده است.

جلالی افزود: به نظرم این شرکت‌ها را باید منحل کرد و ناوگان‌شان را زیر پوشش چند شرکت اینترنتی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر کار در صنعت پاراترانزیت تهران سرقفلی دارد، به‌جای اعطای کمک و یارانه‌های عجیب و غریب، اتفاقا وقت دریافت حق پروانه بهره‌برداری است. هر کس ماند و در چارچوب استانداردها آمد بسم الله و بقیه هم خود به‌ خود کنار می‌روند. 

این کارشناس افزود: چرا یک تاکسی‌دار با پلاک «ت» که اجازه تردد در مناطق مختلف شهر را دارد نمی‌تواند با خودرویی که بعضا مجبور است برای تردد در محدود اصلی و یا زوج و فرد روزانه ۳۶ هزار تومان بهای مجوز طرح ترافیک پرداخت کند، رقابت کند؟

او در پاسخ به این دیدگاه که کاهش درآمد تاکسی‌داران به دلیل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، موجب بروز خدمات‌دهی نامناسب و رفتار پرخاشگرانه برخی از آنها با مسافران شده است، گفت: مدل مدیریت ما در بخش تاکسیرانی تربیت کننده تعدادی کارمند دولتی بوده که فقط اسم بخش خصوصی را یدک می‌کشند، همین‌ مشکل در اتوبوسرانی خصوصی ما هم وجود دارد در حالی‌که در این بخش دیگر شرکت اینترنتی وجود ندارد، پس ریشه این کیفیت بد سرویس‌رسانی و رفتار بد راننده در کجاست؟

جلالی تاکید کرد: سال‌هاست که‌مدیران تاکسیرانی و اتوبوسرانی وقتی می‌خواهند از توفیقات مدیریتی خود پرده‌برداری کنند فقط و فقط از توان اقناع شورا به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی کرایه اشاره می‌کنند، چون فقط افزایش کرایه و راضی نگه‌داشتن شرکت‌ها و رانندگان را ضامن محکم شدن جای پای خود می‌دانند ولی کدام مدیر تاکسیرانی در شرح مصائب رانندگان کاری کرده است؟ صورت عملکرد آن سازمان جز گزارش اعزام تاکسیرانان به سفر زیارتی و سیاحتی چه بوده است؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.