| کد خبر: 135023 |

۴۰۰ متقاضی طرح جایگزینی مینی‌بوس فرسوده تاکسی خود را تحویل گرفتند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:تاکنون ۴۰۰متقاضی طرح جایگزینی مینی‌بوس، تاکسی خود را تحویل گرفتند و مابقی نیز تا یک ماه آینده تحویل خواهند گرفت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:تاکنون ۴۰۰متقاضی طرح جایگزینی مینی‌بوس، تاکسی خود را تحویل گرفتند و مابقی نیز تا یک ماه آینده تحویل خواهند گرفت. 

 

 براساس آمار شهرداری تهران، تا آغاز سال 95 حدود 1100مینی‌بوس فرسوده با متوسط سن  28سال در پایتخت تردد می‌کردند. مینی بوس‌های فرسوده علاوه بر افزایش ترافیک یکی از منابع  اصلی آلودگی هوا در تهران هستند، درهمین راستا "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" با عنایت به مصوبه هیئت وزیران در تیر ماه سال 95؛ درخصوص جایگزینی مینی‌بوس‌های درون شهری با تاکسی، روند نوسازی مینی‌بوس‌های شهر تهران را آغاز کرد.

 

پیمان سنندجی،‌مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران  مراحل مختلف این طرح را تشریح کرد.

 

او با اشاره به اینکه طرح جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده با تاکسی در 3 فاز صورت گرفته است و فاز سوم مراحل پایانی خود را طی می‌کند،تصریح کرد: به منظور مشارکت و ثبت‌نام مینی‌بوسرانان در این طرح ،به صورت گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شد و تلاش شد با نصب بنر در پایانه‌ها، توزیع برگه‌های اطلاع رسانی و ارسال پیامک برای مینی‌بوسرانان همه از طرح اطلاع یابند.

 

قابل ذکر است این طرح مشمول مالکان مینی‌بوس با عمر بالای 10 سال می‌شد و متقاضیان از طریق سامانه ستاد سوخت، در سه مرحله ثبت نام کردند. سنندجی با اشاره به استقبال گسترده مالکان مینی بوس از طرح  ادامه داد: در قدم اول هماهنگی‌های لازم  با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای ثبت نام از متقاضیان مشمول طرح صورت گرفت و در ادامه  700نفر در سامانه مذکور  ثبت نام  کردند.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نحو تامین تاکسی برای جایگزینی با مینی‌بوس‌های فرسوده تصریح کرد:در مرحله دوم تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت ایران خودرو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی بر سر تامین 1000 دستگاه تاکسی دوگانه‌سوز (سمند EF7  و پژو 405) منعقد و بستر‌های مورد نیاز برای اجرای طرح در مراحل مختلف مشخص شد.

 

سنندجی  درباره آمار مینی بوس‌های اسقاط شده در کل طرح گفت: در فاز اول و دوم طرح تا تاریخ 30 اردیبهشت سال جاری، 396 مینی‌بوس اسقاط شد‌ه‌اند و 391 خودروی جایگزین تحویل مالکان مینی بوس فرسوده شدند. فرایند اسقاط 250 واحد مینی‌بوس نیز در فاز سوم ادامه دارد.

 

او ادامه داد: با توجه به اینکه اخذ گواهی اسقاط، خارج از حیطه فعالیت اتوبوسرانی، تاکسیرانی و خودروساز بود هماهنگی‌های لازم با متقاضیان برای انتخاب مراکز اسقاط، توسط شرکت واحد اتوبوسرانی صورت گرفت.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض به صاحبان مینی‌بوس در طرح جایگزینی مینی‌بوس‌ فرسوده تصریح کرد: لازم به ذکر است در کل 695 نفر کمک بلاعوض 20 میلیونی برای خرید خودرو دریافت کرده‌اند.  همچنین تاکنون 400 متقاضی تاکسی خود را تحویل گرفتند و مابقی نیز تا یک ماه آینده تحویل خواهند گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.