| کد خبر ۳۱۰۶۰۵
کپی شد

◄ اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی و تاکسی به رقیب تراشی شهرداری برای آنها!

رانندگان اسنپ و تپسی بعد از حذف عوارض غیرقانونی که شهرداری از آنها دریافت می کرد اکنون خواهان تعطیل شدن شرکت خودرو سرویس شهر هستند. این مطالبه ای است که رانندگان تاکسی از مدتها قبل آن را مطرح کرده اند.

اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی و تاکسی به رقیب تراشی شهرداری برای آنها!
تین نیوز |

تاکسیرانان و اسنپی ها در کامنت ها و تماس های فراوان با خبرنگار تین نیوز تاسیس شرکت خودرو سرویس شهر توسط شهرداری تهران را یک اقدام تبعیض آمیز و ایجاد رانت برشمرده اند. به زعم رانندگان تاکسی ، و همچنین رانندگان اسنپ و تپسی – که در بسیاری از موارد این گروه ها با یکدیگر همپوشانی دارند چرا که تاکسیرانان در این سکوها نیز کار می کنند – شهرداری با وجود صدها هزار تاکسی و چند میلیون تاکسی اینترنتی نباید برای جابجایی مدیران و انجام ماموریت های کاری خود، شرکت تاسیس کند و بودجه تخصیص دهد.

انجمن صدای تاکسیران در کانال خود در اعتراض به این رویه نوشته است؛ شهرداری تهران سال هاست یک رویه غیرقابل قبول و غیرشفاف را پیش گرفته است. شرکت "خودرو سرویس شهر " مستقیماً زیرمجموعه شهرداری است و وظیفه اصلی اش ارائه خدمات حمل ونقل سازمانی است. به این ترتیب شهرداری به جای استفاده از ناوگان رسمی و قانونی تاکسی ها، از خودروهای شخصی برای جابه جایی نیروها و انجام مأموریت ها استفاده کرده است.

شهرداری که خود باید حامی و تقویت کننده حمل ونقل عمومی باشد، با این اقدام نقش «رقیب غیرقانونی» را بازی می کند و هزاران راننده تاکسی را از کارشان محروم می کند. استفاده از خودروهای شخصی برای مأموریت های رسمی، پرسش های جدی درباره ایمنی، شفافیت مالی، بیمه، هزینه های سوخت و مسئولیت حقوقی ایجاد می کند. هیچ قانونی و هیچ معیار اخلاقی نمی تواند این اقدام را توجیه کند.

اگر شهرداری ناوگان رسمی و قانونی حمل و نقل شهری را تقویت نمی کند و به جای آن از خودروهای شرکتی که خود تاسیس کرده است استفاده می کند این کار به معنی ناکارآمدی مدیریت ناوگان، تخصیص بودجه به صورت ناکارآمد و غیرشفاف و بی توجهی به ظرفیت های ناوگان تاکسیرانی است.

رانندگان اسنپ و تاکسیرانان: شرکت خودرو سرویس شهر رقیب رانتی است!

رانندگان اسنپ و تپسی نیز در پیام های متعدد خود تأکید می کنند ادامه فعالیت شرکت "خودرو سرویس شهر" به معنای رقابت نابرابر با فعالان واقعی بازار حمل ونقل شهری است. به گفته رانندگان اسنپ و تپسی، شهرداری که باید تنظیم گر و ناظر بی طرف این صنعت باشد، خود وارد میدان شده و با بودجه عمومی برای خودرقیب رانتی ساخته است.

به باور آنها این رقیب نه هزینه عوارض می دهد، نه محدودیت های قانونی سکوها و تاکسیرانان را دارد و نه زیر فشار نظارت های سختگیرانه فعالیت می کند. آنها این اقدام را مصداق آشکار ایجاد رانت و بی توجهی به معیشت صدها هزار راننده می دانند و خواستار تعطیلی این شرکت و بازگشت شهرداری به نقش قانونی و بی طرفانه اش هستند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.