| کد خبر ۳۰۳۳۹۳
کپی شد

◄ اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی به کمیسیون بالا و کاهش درآمد ها/ رانندگان اینترنتی: برده کشی نکنید

رانندگان اسنپ و تپسی از دریافت مبالغ باور نکردنی از کرایه های ناچیز حمل مسافر با عنوان کمیسیون و مالیات و ... توسط مالکان این پلتفرم های اینترنتی حمل مسافر انتقاد کرده و می گویند: اسنپ و تپسی به طرز وحشتناکی از رانندگان برده کشی می کنند.

اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی به کمیسیون بالا و کاهش درآمد ها/ رانندگان اینترنتی: برده کشی نکنید
تین نیوز |

رانندگان اسنپ  و تپسی از دریافت مبالغ  باور نکردنی از کرایه های ناچیز حمل مسافر با عنوان کمیسیون و مالیات  و ...  توسط مالکان این پلتفرم های  اینترنتی حمل مسافر انتقاد کردند.

به گزارش تین نیوز ، رانندگان اسنپ و تپسی  این اقدام را ظلم آشکار در حق  خود دانسته و خواستار رسیدگی دستگاه های ناظر  شده اند.

آنچنان که  رانندگان گفته اند،  در اکثر شهرها ۲۰ درصد کمیسیون و ۱۰ درصد مالیات از جیب راننده دریافت می شود که  این به معنی کسر 30 درصد از کرایه هایی است که معمولا کمتر از مبلغ واقعی است.

آنان در گفت و گو با تین نیوز اعلام کردند: اسنپ و تپسی به طرز وحشتناکی  از رانندگان برده کشی می کنند  و هیچ کس هم نیست مدیران این دو شرکت را در مورد نحوه رفتار با رانندگان خود مورد نظارت قرار دهد.

به گفته آنان، حتی  عوارض  شهرداری  و مالیات به دولت هم نیز از رانندگان این پلتفرم ها دریافت و به شهرداری پرداخت می شود و با این کار راننده هر روز ضعیف تر خواهد شد و مالکان این پلتفرم ها ثروتنمد از قبل.

رانندگان اسنپ و تپسی تاکید می کنند کرایه های کم و کمیسیون و دریافتی های بالا، با گرانی   و استهلاک بالای ناوگان همخوانی ندارد.

به گزارش تین نیوز، انتقادات رانندگان اسنپ و تپسی و ...از شرایط کاری خود در حالی بیان می شود که چندی پیش مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفته بود: الان با این سیستم مسافرکشی غیرقانونی که به شکل گسترده در جریان است، فضا به هیچ وجه سالم نیست، همه مخالف هستند، اما پلتفرم هایی مثل اسنپ این روش را رسمی و عمومی کرده اند.

وی یادآور شد: در این فرآیند، پول اصلی نه به جیب راننده، بلکه به جیب شرکت ها و دارندگان سامانه می رود، رقم هایی که این شرکت ها به دست می آورند، بسیار بالاست ما به شدت با این وضعیت مخالفیم و معتقدیم همه کسانی که در سطح شهر تهران مسافرکشی می کنند، باید زیر نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت داشته باشند، شناسنامه دار، پرونده دار و قابل ردیابی باشند تا بدانیم چه کسی، در چه ساعتی، کجا بوده و چه کار کرده است.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: حتی اگر قرار باشد سامانه هایی مانند اسنپ یا دیگر پلتفرم ها فعالیت کنند، باید زمان تردد آنها مشخص و اطلاعات مربوط به جابه جایی ها ثبت و قابل دسترسی باشد، این بویژه درباره کسانی که به صورت غیرقانونی مشغول به مسافرکشی هستند، اهمیت دوچندان دارد و باید در این خصوص تصمیمات مناسب و مقتضی گرفته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.