| کد خبر: 18761 |

◄ ظرفیت ناوگان مسافری دریایی کشور، چقدر است؟

تین نیوز | معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان مسافری کشور 45 فروند شناور است که شامل 3 هزار و 571 صندلی‌ است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سومین امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها بین سازمان بنادر و دریانوردی و بانک توسعه تعاون با حضور دکتر علی جهاندیده (معاون امور بندری و مناطق ویژه) و دکتر محمدعلی سهمانی (مدیرعامل بانک توسعه تعاون) با مشارکت در طرح های حمل و نقل دریایی و طرح های سرمایه گذاری به امضا رسید.

در این مراسم، علی جهاندیده گفت: حجم این قرارداد 150 میلیارد تومان است و با هدف مشارکت در ساخت شناورهای مسافری، یدک‌کش و توسعه بنادر تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
 
بنا بر تاکید معاون امور بندری برای ‌ساخت شناورهای تولید داخل تسهیلات با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود و بانک، سود تسهیلات را از محل مبالغ‌ ودیعه گذاشته شده سازمان در بانک، دریافت می‌کند.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مبلغ 30 میلیارد تومان در بانک توسعه تعاون ودیعه گذاشته است که به نسبت عملکرد فی‌مابین دو ارگان در طول سال این رقم افزایش می‌یابد.
 
جهاندیده در تشریح عملکرد وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی گفت : از سال 82 تا 31 مرداد‌ماه امسال 634 طرح در بخش وجوه اداره شده سازمان عملیاتی شده است.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیش از 70 درصد این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ارزش دفتری این 334 طرح، 771 میلیارد تومان ‌بوده است و ارزش امروز آن یک‌هزار و 400 میلیارد تومان است.
 
وی گفت: یک‌ هزار و 200 میلیارد تومان در دو بخش 500 میلیارد تومانی و 700 میلیارد تومانی تسهیلات پرداخت شده است که یارانه سازمان بنادر در این‌باره 250 میلیارد تومان ‌تعهد سود بانکی بوده است که به بانک پرداخت شده است.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بخش تعاون ارزش طرح‌ها 300 میلیارد تومان است. 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و 130 میلیارد تومان سود تسهیلات به مرور از منابع سازمان کسر می‌شود.
 
بومی سازی ساخت شناور لندی گراف و کاتاماران بزرگ
جهاندیده خبر داد: از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر ، ساخت شناور خدماتی لندی‌کرافت تا 300 تن و ساخت شناور کاتاماران بزرگ از جنس آلومینیوم بومی شده و تکنولوژی ساخت این نوع از شناورها به کشور منتقل شده است.
 
جهاندیده ادامه داد: ساخت شناورهای خدمات‌رسان به سکوهای نفتی بومی شده است و در داخل کشور در حال ساخت است.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بخش مسافری در شمال کشور چندان فعال نیست و منجر به شکست است، گفت: در دریای خزر گره‌های دریایی مختلف وجود دارد و شناورهای خاص را می‌طلبد که باید در مطالعه‌ای جامع مشخص شود تولید داخل برای ساخت چنین شناورهایی چه میزان توانایی دارد.
 
3 هزار و 571 صندلی‌  ظرفیت ناوگان مسافری
جهاندیده اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت ناوگان مسافری کشور 45 فروند شناور است که شامل 3 هزار و 571 صندلی‌ است.
 
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش تقاضای سفر‌های دریایی افزود: 2 هزار صندلی شناور در جنوب فعال است و 131 میلیارد تومان ارزش طرح‌هاست.
 
جهاندیده یادآور شد: در بخش باری و مسافری از تردد شناورهای غیرمجاز و ناایمن جلوگیری می‌کنیم، در این راستا 100 فروند لندی‌کرافت وارد ناوگان شده و 100 فروند شناور ناایمن از ناوگان خارج شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.