| کد خبر ۳۰۳۸۴۰
کپی شد

◄ دغدغه های اتحادیه اروپا در صنعت حمل و نقل دریایی

اخیرا ذینفعان نظام حمل و نقل دریایی اتحادیه اروپا، نشستی داشتند در خصوص اینکه چگونه اروپای دریایی می تواند رقابت خود را با آسیا، ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان افزایش دهد؟

 دغدغه های اتحادیه اروپا در صنعت حمل و نقل دریایی
تین نیوز |

رضا محمدعلی بیگی *   اخیرا ذینفعان نظام حمل و نقل دریایی اتحادیه اروپا، نشستی داشتند در خصوص اینکه چگونه اروپای دریایی می تواند رقابت خود را با آسیا، ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان افزایش دهد؟ 

به گزارش تین نیوز، در این نشست، موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت که می تواند برای اعضا جامعه حمل و نقل دریایی ایران قابل تامل و آموزنده باشه. اینکه کم و کیف پرسش ها چگونه است و نیز دغدغه های اعضاء اتحادیه اروپا در بخش حمل و نقل دریایی چه ها می باشد، به کشورهای واقع در قاره آسیا کمک می کند تا با دقت روندها و تحولات دریایی اتحادیه اروپا را رصد و پایش  و سپس طرح های راهبردی شان را بازبینی و به روز نمایند طوریکه سهم ایشان از بازارهای جهانی نه تنها حفظ، بلکه تقویت شود. خلاصه ای از دغدغه های مطرح در این نشست در زیر آورده شده است: 

اروپا نیازمند یک رویکرد دریایی جامع نسبت به کشتی سازی، کشتیرانی، بنادر، امنیت انرژی و انتقال انرژی، سوخت، مردم، دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی، صنایع فناورانه، امور مالی و سرمایه گذاری، مقررات، توسعه زیرساخت ها، ابتکارات راهبردی، پیشرفت های فناوری و در آخر عوامل ژئوپلتیکی است.

- کارخانه های کشتی سازی اروپایی و تولیدکنندگان تجهیزات دریایی چه استراتژی هایی را می توانند برای رقابت با قدرت دریایی رو به رشد آسیا، به ویژه کشور چین، اتخاذ نمایند؟

- چه فرد یا شرکتی، کشتی صفر کربن (برای مسیرهای دریایی کوتاه و منطقه ای) آینده را طراحی خواهد کرد؟ و چه فرد یا شرکتی، کشتی صفر کربن (برای مسیرهای دریایی کوتاه و منطقه ای) آینده را خواهد ساخت؟ 

- پول برای تامین مالی کشتی های (سبز) از کجا خواهد آمد و چگونه آن را به دست بیاوریم ؟ 

- مشوق های دولت و صنعت مالی برای به روز نمودن حمل و نقل اروپا (برای مسیرهای دریایی کوتاه و منطقه ای) چیست؟

- چه اقداماتی باید برای افزایش نفوذ تفکر کاهش ضایعات و ترویج استفاده مجدد از منابع در بازیافت کشتی در اروپا انجام شود؟

- الزامات صاحبان کشتی چیست؟

- در دسترس بودن مواد اولیه حیاتی تا چه حد به طوری کلی برای صنعت اروپا و به طور خاص برای صنعت دریایی اروپا مهم است؟

- صنعت کشتیرانی از چه راه هایی می تواند به تقویت رقابت اروپا کمک کند؟ راهبرد circularity چگونه می تواند در این امر نقش داشته باشد؟ آیا اروپا می تواند در این زمینه به یک "دونده پیشتاز" تبدیل شود و برای دستیابی به آن چه چیزی لازم است؟

- چگونه می توان دسترسی کافی به سرمایه از جمله ارتباط های ویژه حمل و نقل تحت صندوق نوآوری سیستم تجارت انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را فراهم کرد؟

- چه کسی و چگونه می تواند برای ایجاد زنجیره تامین سوخت های جایگزین در حمل و نقل، سرمایه گذاری و تامین مالی نماید ؟ و هزینه آن چقدر خواهد بود؟

- چگونه می توانیم اروپا را از هدر دادن منابع مشترک خود باز داریم؟

- آیا نیاز به استفاده از درآمدهای نظام تجارت انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از طرح انتشار اتحادیه اروپا برای سازماندهی دوران گذار بخش حمل و نقل، به ویژه برای جذب سوخت ها و فناوری های پاک خواهد بود؟

- نیاز به افزایش تولید سوخت های پاک و فناوری های نوآورانه برای حمل و نقل در اروپا چگونه محقق می شود؟

- تلاش های اروپا برای دستیابی به خودکفایی اقتصادی بیشتر و امنیت انرژی چگونه می تواند بر رقابت دریایی آن نسبت به آسیا و ایالات متحده تأثیر بگذارد؟

- رقابت برای فناوری های پیشرفته و منابع حیاتی بین اروپا، آسیا و ایالات متحده چگونه بر رقابت صنایع دریایی مربوطه آنها تأثیر می گذارد؟

- چگونه "استراتژی جدید صنعت دریایی" پیشنهادی کمیسیون اروپا می تواند رقابت بخش تولید دریایی اروپا را در برابر رقبای آسیایی و آمریکایی افزایش دهد؟

- برای رقابتی بودن، چگونه می توانیم مدلی برای دستیابی به تعادل مناسب بین مقررات (محلی، منطقه ای و بین المللی) و واقعیت های بازار در حمل و نقل ایجاد کنیم؟

- صنعت حمل و نقل دریایی چه کاری باید انجام دهد تا در برابر مقررات بد بین المللی، منطقه ای و محلی منفعل نباشد؟

- چگونه صنعت حمل و نقل دریایی اروپا را رقابتی نگه داریم و محیط کسب و کار خود را بهبود ببخشیم؟ آیا نیازمند یک چارچوب نظارتی و مالیاتی مناسب برای اطمینان از رقابتی بودن این بخش در سطح جهانی هستیم ؟ 

- آیا تجارت در اروپا باقی می ماند یا به آسیا منتقل می شود؟

- چگونه می توان مدیریت حمل و نقل دریایی/کسب و کار مالکیت در اروپا را حفظ کرد؟

- بنادر اروپایی چه اقداماتی را می توانند برای رقابت در برابر زیر ساخت ها و کارایی بنادر آسیایی که به سرعت در حال پیشرفت هستند، شروع نمایند؟

- اروپا چه کاری می‌تواند در برابر تسلط چین در ارتباطات دریایی، توان عملیاتی بندر و اندازه ناوگان کانتینری که بر رقابت‌پذیری اروپا در صنعت دریایی جهانی تأثیر می‌گذارد، انجام دهد؟ آیا نیاز به سرمایه گذاری در زیرساخت های بندری برای تبدیل بنادر بزرگ اروپا به قطب های انرژی وجود دارد ؟

- چگونه می توانیم استعدادهای آینده را در حمل و نقل دریایی، تجارت و لجستیک ایجاد کنیم؟

- آیا نیاز به مهارت های مجدد دریانوردان در اتحادیه اروپا، با مهارت های جدید مورد نیاز برای رسیدگی به سوخت های جایگزین، ایمنی و عملیات خودکار کشتی وجود دارد.

- چرا برای آینده حمل و نقل دریایی به افراد با استعداد و کاریزماتیک نیاز داریم؟ آنها از کجا خواهند آمد؟

- چگونه می توان وِجه و جایگاه حمل و نقل دریایی و تجارت را بهبود بخشید؟

- چگونه هوش مصنوعی می تواند به مدیریت حمل و نقل دریایی کمک کند؟ 

- نقش موسسه های آموزشی در عصر نظام حمل و نقل دریایی پایدار چیست؟

- چه روندهایی در مدیریت کشتیرانی وجود دارد که بتوانیم شخصیت‌ ها و افراد پرشور و مشتاق را جذب نماییم ؟ 

- دیدگاه های نسل جوان چیست؟ آنها برای ورود به یک شرکت فعال در حمل و نقل دریایی به دنبال چه چیزی هستند؟

- چگونه می توان جوانان را جذب صنعت حمل و نقل دریایی کرد؟

*کارشناس  دریایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.