| کد خبر: 258687 |

◄ یارانه برای مقاصد خاص به کشتیرانی های بخش خصوصی تعلق می گیرد

ایران در صدد است که خطوط کشتیرانی را به کشورهای غرب و جنوب آفریقا راه اندازی کند و به این منظور یارانه ها و حمایت هایی برای شرکت های خصوصی که در این برنامه مشارکت کنند، در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

ایران در صدد است که خطوط کشتیرانی را به کشورهای غرب و جنوب آفریقا راه اندازی کند و به این منظور یارانه ها و حمایت هایی برای شرکت های خصوصی که در این برنامه مشارکت کنند، در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رئیسی ، رئیس جمهوری ایران ساعاتی پیش برای توسعه مبادلات و مناسبات اقتصادی وارد قاره آفریقا شده و این در حالیست که بین ایران وکشورهای غرب این قاره، خط کشتیرانی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، افزایش مبادلات و توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی از جمله سیاست های اعلام شده توسط دولت و رئیس جمهور بوده است. در این راستا رئیس جمهور ایران صبح امروز وارد کشور کنیا شده و در ادامه از دو کشور آفریقایی دیگر نیز بازدید خواهد کرد.

اگر دیپلماسی سیاسی در کنار دیپلماسی اقتصادی نتیجه بخش باشد – فارغ از این که توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای آفریقایی برای ایران دستاورد قابل توجهی به همراه دارد یا خیر – افزایش مبادلات با کشور کنیا بدون خطوط منظم کشتیرانی میسر نخواهد بود و این درحالیست که بنابر اظهارات مسئولان سازمان توسعه تجارت چنین امکانی در حال حاضر فراهم نیست.

به گفته یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران در شرق آفریقا از خطوط کشتیرانی برخوردار است که البته نامنظم است ولی نیازهای تجار کشور را برطرف می کند اما در غرب و جنوب آفریقا ایران حتی خطوط نامنظم کشتیرانی نیز ندارد.

قناد زاده به این نکته اشاره کرده است که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در حال حاضر امکان ایجاد خطوط منظم به غرب و جنوب آفریقا را ندارد و از این رو، سازمان توسعه تجارت در حال مذاکره با شرکت های کشتیرانی بخش خصوصی است که این خطوط را به کمک آنها راه اندازی کند.

وی این را هم گفته است که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ماموریت دارد که خطوط کشتیرانی به شرق و شمال آفریقا را فعال کند.

معاون سازمان توسعه تجارت تصریح کرده است که دولت حمایت ها و یارانه هایی برای شرکت های خصوصی کشتیرانی که در توسعه مبادلات ایران و آفریقا مشارکت کنند در نظر گرفته است.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.