| کد خبر: 254562 |

برنامه روسیه جهت ساخت کشتی های کانتینری برای فعالیت در دریای خزر

قراردادی برای ساخت چهار کشتی کانتینری برای فعالیت در دریای خزر با دوره ساخت نسبتا کوتاه، در دسامبر ۲۰۲۲ امضا شده و قرار است دو کشتی در سال ۲۰۲۴ و دو کشتی دیگر در سال ۲۰۲۵ تحویل داده شوند.

تین نیوز

 مرکز مطبوعاتی وزارت صنعت، تجارت و انرژی منطقه آستاراخان در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد: تعدادِ کشتی های چندمنظوره برای حمل کالاهای فله خشک و کانتینر که چهار مورد از آنها توسط کشتی سازی لوتوس ( مستقر در آستاراخان) ساخته خواهند شد، ممکن است به مجموعه ای از ۲۱ فروند کشتی تبدیل شوند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، ایلیا ولینسکی، وزیر صنعت، تجارت و انرژی منطقه آستاراخان گفت: قراردادی برای ساخت چهار کشتی کانتینری برای فعالیت در دریای خزر با دوره ساخت نسبتا کوتاه، در دسامبر ۲۰۲۲ امضا شده و قرار است دو کشتی در سال ۲۰۲۴ و دو کشتی دیگر در سال ۲۰۲۵ تحویل داده شوند.

 ساخت ۲۱ فروند کشتی کانتینربّر تا سال ۲۰۲۷ به دستور دولت روسیه در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ تصویب و برنامه ریزی شده است.

کارخانه کشتی سازی "لوتوس" ، ساخت چهار کشتی چند منظوره برای حمل کالاهای فله خشک و کانتینربر را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

این اولین طراحی روسی برای ساخت کشتی ویژه حمل کالای فله خشک است که قادر به حمل کانتینرهای استاندارد، از جمله کانتینرهای یخچالی می باشد. 

 کشتیهای اشاره شده فوق دارای دو انبار برای حمل و نقل کالاهای فله خشک از جمله غلات، الوار، کالاهای عمومی هستند و می توانند محموله های خارج از ابعاد استاندارد را هم جابجا کنند.

این کشتیها از کلاس Volgo-Don Max دارای ابعادی هستند که عبور آنها از کانال ولگا - دن را ممکن می سازد.

 هزینه ساخت هر فروند کشتی ۱.۷۴ میلیارد روبل ( حدود ۲۸ میلیون دلار) اعلام شده و قرار است در بخش میانی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب که از دریای خزر می گذرد، عملیاتی شوند.

طول این کشتیها ۱۴۱ متر، عرض ۱۶.۹ متر، عمق آبخور ۶.۳ متر، سرعت ۱۰ گره با ۹۲۰۰ تن DWT در دریا و ۵۰۰۰ تن DWT رودخانه ای با ۲ دیزل ژنراتور کمکی با توان ۴۰۰ کیلووات که هرکدام میتوانند برق ۶۰ کانتینر یخچالی را روی کشتی تامین کنند.  

سهم بنادر روسی دریای خزر از کل مبادلات تجاری دریایی روسیه با جامعه بین الملل کمتر از یک درصد است و اکنون روسیه می کوشد تا با افزودن کشتیهای چند منظوره کانتینربر و بهبود عمق اصلی ترین بندر خود در نوار ساحلی دریای خزر یعنی آستاراخان، بر میزان استفاده خود از ظرفیت کریدور شمال - جنوب بیافزاید.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود که چند ماه پیش در مجلس دومای روسبه انجام شد وعده داد که عمق کانال دسترسی منتهی به بندر آستاراخان را به ۴/۵ متر می رساند تا رفت و آمد کشتیهای تجاری به بندر یاد شده با سرعت و سهولت انجام پذیر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.