| کد خبر: 232872 |

خارجى‌ها علاقمند به سرمایه‌گذارى در بنادر ایران هستند

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران گفت: براى حرکت در مسیر پیشرفت نیازمند، سرمایه‌گذارى داخلى و خارجى در حوزه دریایى و بندرى هستیم.

تین نیوز

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران گفت: براى حرکت در مسیر پیشرفت نیازمند، سرمایه‌گذارى داخلى و خارجى در حوزه دریایى و بندرى هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جمشید نفر با اشاره به اینکه تحریم شرایط سخت و ویژه‌اى را براى حمل و نقل دریایى ایران به وجود آورده است، اظهار داشت: موانع خارجى یکى از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه دریایى و بندرى است از این‌رو براى پویایى اقتصاد ایران باید بتوانیم در یک تعامل عادلانه با دنیا به تفاهم برسیم و موانع خارجى موجود را براى بهبود عملکرد ظرفیت‌ها دریایى و بندرى از پیش‌رو برداریم.

وى ادامه داد: افزایش هزینه‌ها در حوزه دریایى و بندرى، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تحت فشار قرار مى‌دهد و در شرایطى نظیر تحریم دولت باید در کنار فعالان اقتصادى قرار گیرد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با بیان اینکه نیازمند سرمایه گذارى داخلى و خارجى در حوزه دریایى و بندرى هستیم، عنوان کرد: حوزه دریایى و بندرى ظرفیت‌هاى بالقوه‌اى دارد که سرمایه‌گذاران خارجى علاقمند هستند به آن ورود کنند و ضرورت دارد شرایطى فراهم شود تا با کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط؛ شاهد بیشترین فعالیت اقتصادى در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر؛ یکى از مهم‌ترین بخش‌ها براى توسعه‌ی اقتصاد ایران است، خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران بعضا از دولتى بودن یا غیررقابتى بودن رنج مى‌برد و این مساله بر فرآیند صادرات تاثیر گذاشته و باید مسیرهاى جایگزین در حوزه صادرات تعریف شود.

نفر با تأکید بر اینکه شرایط، زمینه و قوانین باید به گونه‌اى رقم بخورد که سرمایه‌گذار خارجى علاقمند به سرمایه گذارى در حوزه دریایى و بندرى کشور شود، گفت: ایران؛ ظرفیت‌هاى لازم براى سرمایه گذارى بخش خصوصى داخلى و سرمایه گذاران خارجى را دارد و باید بتوانیم از این پتانسیل اقتصادى خود به نحو مطلوب براى افزایش درآمدها استفاده کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با بیان اینکه ضروری است بنادر پیشرفته و مدرن داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن در راستاى توسعه بنادر خود گام برداریم، اظهار کرد: توسعه یافتگى بنادر؛ افزایش درآمدهاى بندرى را رقم می‌زند و توجه سرمایه گذاران خارجى را جلب مى کند لذا مى‌توانیم علاوه بر تامین مالى هرچه بیشتر، شاهد پویایى بنادر باشیم و در مسیر بنادر بزرگ دنیا از جمله سنگاپور حرکت کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.