| کد خبر: 225871 |

علت توقف تردد مسافری میان گناوه و خارگ نقص فنی شناورها است

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: هر ۲ شناور "مهبد" و "ذوالفقار" که در مسیر گناوه به خارگ و بالعکس سرویس دهی مسافری می‌کنند، دارای نقص فنی هستند که بصورت موقت تردد آنها در این مسیر متوقف شده‌است.

تین نیوز

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت:  هر ۲ شناور "مهبد" و "ذوالفقار" که در مسیر گناوه به خارگ و بالعکس سرویس دهی مسافری می‌کنند، دارای نقص فنی هستند که بصورت موقت تردد آنها در این مسیر متوقف شده‌است.

به گزارش تین نیوز، داود بهادری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه این ۲ شناور مشکلات فنی - ایمنی دارند، اجازه فعالیت مجدد آنها در این مسیر منوط به برطرف کردن نواقص است و در هر زمانی که مشکلات فنی آنها حل شود، پس از تائید این اداره مجوز تردد صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مالک هر شناور (مسافری و تجاری) باید استاندارهای ایمنی را رعایت کند و با توجه به اینکه شناور مسافری در مسیر گناوه به جزیره خارگ با جان  مردم سروکار دارد باید بطور حتم حساسیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه یادآورشد: با توجه به اینکه فاصله گناوه تا جزیره خارگ ۱۷ مایل و کمتر از بوشهر به خارگ است بیشترین تردد در این مسیر از این شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت:  روزانه بطور میانگین ۱۰۰ مسافر از طریق شناورهای موجود از گناوه به جزیره خارگ عزیمت می‌کنند.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه افزود: برای اجاره  تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حادثه جبران ناپذیر نیاز یک فروند شناور مسافری باکیفیت در مسیر دریایی گناوه به جزیره خارگ ضروری است که  این اداره برای بهبود و ارتقای وضعیت کنونی شناورهای فعال در این مسیر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کند.

متوقف شدن تردد شناورهای مسافربری بندرگناوه به جزیره خارگ  چند روز اخیر برای مسافرانی که در این مسیر جابه جا می‌شوند، مشکلات عدیده‌ای دربرداشته است.

شهرستان ساحلی گناوه  از قدیم تاکنون به عنوان نزدیک ترین بندر به جزیره خارگ همواره در  پشتیبانی و تامین نیازهای ضروری مردم و جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی خارگ نقشی مهم ایفا کرده‌است و در صورتیکه این ارتباط قطع شود، مشکلات عدیده‌ای برجای خواهد گذاشت.

در چند روز اخیر شناورهای موجود در این مسیر به دلیل ایراداتی که نسبت به مسایل ایمنی و نواقص آن توسط اداره بندرودریانوردی گرفته شد، بصورت موقت از فعالیت  بازماندند و این مهم باعث شد تا مسافرانی که از این مسیر به جزیره خارگ تردد می کنند بناچار به بوشهر عزیمت کنند.

یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مشکلات ارتباطی در این منطقه بکارگرفته نشدن کشتی‌های با کیفیت بالا و مجهز است که تاکنون حل نشده باقی مانده است.

باتوجه به اینکه مسافرانی که در این مسیر تردد می‌کنند همواره از وضعیت ایمنی و خدمات دهی شناورهای بکار گرفته ابراز گله‌مندی و نارضایتی می‌کنند، اداره بندر ودریانوردی از آنان خواسته تا نسبت به برطرف کردن نواقص و مسایل ایمنی اقدام کنند.

دو  فروند شناور قدیمی که در جابه جایی مسافران از گناوه به جزیره خارگ هر از گاهی دچار نقص فنی شده و از سرویس‌دهی خارج می شوند، مسافران را ناچار می‌کند به بوشهر عزیمت کنند تا به مقصد برسند.

باتوجه به اینکه متوقف شدن تردد مسافران از گناوه به خارگ موجب گله مندی و نارضایتی مسافران در این مسیر شده‌است، آنان از مسئولان خواستار حل  این مشکل شدند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و کرانه خلیج فارس واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.