| کد خبر: 223925 |

راه اندازی خطوط کشتیرانی بین بنادر ایران و پاکستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه اندازی خطوط کشتیرانی بین بنادر ایران و پاکستان به میزبانی بندر چابهار جزو برنامه های مهمی است که به زودی با همکاری مسئولین دو کشور اجرایی می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه اندازی خطوط کشتیرانی بین بنادر ایران و پاکستان به میزبانی بندر چابهار جزو برنامه های مهمی است که به زودی با همکاری مسئولین دو کشور اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ظهر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی جمهوری اسلامی پاکستان، فرماندهان نظامی و انتظامی دو کشور و استاندار سیستان و بلوچستان مرز مشترک «ریمدان- گبد» به طور رسمی افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تبریک افتتاح این مرز رسمی اظهار داشت: امروز با تلاش مسئولین دو کشور مرز ایران و پاکستان از یک مرز صلح و دوستی به یک منطقه دارای فرصت و توسعه تبدیل شده است و عامل پیشرفت اقتصادی و اجتماعی برای مردمان منطقه خواهد شد.

وی افزود: افتتاح این مرز تحول اساسی در روابط دو کشور ایجاد می‌کند و برنامه‌های مداومی برای گسترش همکاری و تسهیل در مسئله تجارت، روابط ۲ کشور، تبادل راحت ر کالا برای افزایش رشد اقتصادی وجود دارد که امیدواریم با انجام اقدامات لازم سود آوری تجارت برای هر دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد.

محمد اسلامی ادامه داد: طی مذاکرات انجام شده با پاکستان به زودی گذرگاه و پایانه مرزی «پیشین» هم به بهره برداری خواهد رسید و در ادامه گسترش روابط بین دو کشور تکمیل و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی به عنوان رگ حیاتی اقتصادی منطقه مهم و تأثیرگذار هستند.

وی بیان کرد: راه اندازی خطوط کشتیرانی بین بنادر ایران و پاکستان به میزبانی بندر چابهار جزو برنامه اصلی و مهم است که به زودی با همکاری مسئولین دو کشور فعال خواهد شد تا از این طریق هم صادرات و واردات کالا داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ضرورت تبادل و روابط تجاری بین کشور ایران و پاکستان در راستای افزایش سرمایه گذاری یکی از مطالبات مهم آنها است که تلاش خواهیم کرد با گسترش فعالیت‌های مرزی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به ویژه بهبود مسیر زمینی برای ترانزیت کالا و تردد به این امر مهم توجه کنیم.

وی تصریح کرد: امروز دو ملت ایران و پاکستان نقش مهمی در توسعه منطقه و ایجاد امنیت و آرامش مردم منطقه دارند و بسیار خوشحال هستیم که پس از سال‌ها تلاش روابط بین ما علاوه بر حفظ، گسترش پیدا می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.