| کد خبر: 223203 |

کشتی سازی تکیه گاهی قوی برای صنایع داخلی ایران است

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران گفت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران با برنامه ریزی‌ها مدون و اقدام‌های چشمگیر خود، تاکنون پیشتاز در صنعت دریایی کشور بوده و می‌تواند پشتیبانی قوی و مطمئن برای صنایع داخلی باشد.

تین نیوز

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران گفت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران با برنامه ریزی‌ها مدون و اقدام‌های چشمگیر خود، تاکنون پیشتاز در صنعت دریایی کشور بوده و می‌تواند پشتیبانی قوی و مطمئن برای صنایع داخلی باشد.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضاییان اصل روز شنبه در گفت گوبا ایرنا افزود: این مجتمع (ایزوایکو) بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور و از بزرگترین مجموعه‌های صنایع دریایی خاورمیانه محسوب می‌شود که به واسطه نوع و شکل فعالیتی که دارد تحت عنوان صنعت مادر است و امروز جواب اعتماد کارفرمایان خود را در بخش‌های مختلف به خوبی داده است

وی ادامه داد: کشتی سازی فراساحل ایران تاثیرمستقیم و غیرمستقیم بر دیگر صنایع کشور دارد؛ از این رو در تمامی دنیا نگاهی استراتژیک به این صنعت وجود دارد که باعث شکل گیری حمایت‌های عظیم از این ظرفیت است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اظهار داشت: حلقه تولید در صنعت باید مدنظر صنعت دریایی باشد که در این راستا شهرک صنعتی دریایی درهرمزگان را با محوریت رونق تولید و سرمایه گذاری راه اندازی کرده‌ایم.

رضاییان اصل یاد آور شد: این نگاه اعتماد محور به صنعت کشتی سازی باید در دیگر بخش‌های مرتبط نیز شکل بگیرد که باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه و داشته‌های کشور و همچنین تقویت نقاط قوت تولید کنندگان وصنایع داخلی باشد.

مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت انواع شناورها و همچنین طراحی و تعمیر بارج و سکوهای نفتی و گازی در غرب هرمزگان شکل گرفت که اکنون توانسته به همت متخصصان داخلی از پس ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما و غول پیکر برآید.

به گزارش ایرنا، تا قبل از سال ۱۳۹۰ بدبینی و نبود حمایت داخلی به مجموعه ایزوایکو درخصوص مدت زمان تحویل دهی پروژه‌ها وجودداشت اما اکنون با تلاش‌هایی که نیروهای توانمند و متخصص ایرانی این مجموعه دریک دهه اخیر از خود نشان داده‌اند؛ موفق شده این وضع را بهبود ببخشد ومجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران را به صنعتی فعال و بین المللی تبدیل کند.

البته توانمندی ساخت و تعمیرات انواع کشتی، تعمیرات انواع بارج، جکت و سکوهای نفتی سال‌هاست که در ایزوایکو بومی سازی شده و این بی‌مهرها باعث نشد تا از رونق این صنعت کاسته شود؛ بلکه با شروع تحریم‌ها و اکنون نیز بیماری منحوس کرونا این زمینه فراهم شده که راهی جز حمایت از صنعت داخل و اعتماد به این مجموعه نیست.

این مجتمع اقتصادی معتبر و شناخته شده که تقریبا نیم قرن از آن می‌گذرد؛ درسال جهش تولید حرکت‌های خوبی را برای نمایش توانمندی خود ارایه کرده و با اتکا به توانایی مهندسان، کارگران و پیمانکاران ایرانی این نوید را داده که می‌تواند درسایه شرایط سخت تحریم‌ها به خودباوری رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.