| کد خبر: 222772 |

بیش از ۲ هزار کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها انجام شده است

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تاکنون و با هدف ایجاد بستر لازم برای عبور جریان‌های سیلابی ۲۲۰۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه‌ها صورت گرفته است.

تین نیوز

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تاکنون و با هدف ایجاد بستر لازم برای عبور جریان‌های سیلابی ۲۲۰۰ کیلومتر لایروبی در رودخانه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیف الله آقا بیگی در این باره افزود: علاوه بر لایروبی رودخانه ها اقدام لازم برای رفع موانع عبور سیلاب در سطح رودخانه ها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساماندهی لازم در بازه های آسیب پذیر رودخانه‌ها صورت گرفته و هرجا مانعی برای عبور سیلاب وجود داشته اقدام شده است.

آقابیگی گفت: هشدارهای لازم به دستگاه های متولی امر داده شده تا نسبت به فراهم کردن شرایط ایمن برای عبور جریان های سیلابی اقدام کنند.

مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: مردم با توجه به میزان بارش های پیش بینی شده از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها به جد خودداری کنند.

وی همچنین به مجاورین و ساکنان اطراف رودخانه ها توصیه اکید کرد مراقبت لازم را به عمل آورده و تدابیر و تمهیدات ایمنی را در نظر بگیرند.

ظرفیت لازم در مخازن سدها ایجاد شده است 

آقابیگی ادامه داد: پیش بینی های لازم برای جای دادن سیلاب در مخازن سدها اندیشیده شده و حجم قابل توجهی از مخازن برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان ساخت: بسیاری از رودخانه ها دارای سد نیستند بنابراین اقدامات لازم برای عبور ایمن سیلاب در آنها صورت گرفته است.

وی افزود: براساس پیش بینی های هفته گذشته که اکنون حتمی شده اند در بخش های زیادی از کشور به خصوص در مناطق جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و غرب شاهد ریزش باران های شدید خواهیم بود.

آقابیگی گفت: بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان هم در حوضه آبریز و هم جلگه خوزستان، اصفهان و لرستان قابل توجه خواهند بود و نیاز است در این مناطق مراقبت های حداکثری اعمال شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر لزوم همکاری همه دستگاه ها برای مدیریت بهتر جریان های سیلابی تاکید کرد و افزود: امید است با همراهی خوب مردم بتوان این بارش ها را با کمترین میزان خسارت پشت سر نهاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.