| کد خبر: 222268 |

عملکرد بنادر گیلان با رشد ۵۳ درصدی همراه بوده است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۵۳ درصدی عملکرد بنادر استان گیلان، گفت: بخش خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان در بندر انزلی سرمایه گذاری کرده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۵۳ درصدی عملکرد بنادر استان گیلان، گفت: بخش خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان در بندر انزلی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۱ پروژه بندری در انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قدمت و نقش مهم بندر انزلی در روابط تجاری، اظهار کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و تقویت و توسعه زیر ساخت‌ها در بندر انزلی است.

وی با بیان اینکه این بندر برخلاف تصویری که در زمینه رها شدن بنادر وجود داشت هم مورد توجه بوده و هم زیرساخت‌های آن توسعه یافته است، افزود: در سال گذشته سه پست اسکله افتتاح شد که امروز نیز یک پست اسکله غلات و نفتی بهره برداری رسید.

اسلامی با اشاره به اضافه شدن تجهیزات جدید و به روز در بندر انزلی و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این بندر، گفت: رشد ۵۳ درصدی عملکرد بنادر گیلان نوید بخش توسعه فعالیت‌های بندری کشور است.

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی بنادر و دریانوردی در راستای ایجاد جذابیت‌های سرمایه گذاری برای تجار اشاره کرد و ادامه داد: راه خط کشتیرانی کانتینری یخچال دار که مستقیم از بندر انزلی به بنادر دریای خزر حرکت می‌کند و یکی از نیازها بازرگان برای انتقال میوه و تره بار بود از جمله اقدامات خوب انجام شده در این بندر است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های اجرایی در راستای این است که بتوانیم ظرفیت‌های لجستیک و تجهیزاتی بندر انزلی را گسترش دهیم، گفت: پست‌های اسکله‌ای نیز در حال حاضر به اندازه لازم توسعه یافته است.

بهره برداری بخشی از کنار گذر انزلی در سال آینده

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی با کشورهای حوزه خزر داریم که می‌توانیم تسهیلات تجارتی و تبادلات ترانزیتی را تسریع کند و خوشبختانه این پایه گذاری‌های سیاستی و اجرایی انجام شده است.

اسلامی با اشاره به بازدید خود از کنار گذر انزلی و با بیان اینکه این پروژه دارد سه مانع برای اجرا، تکمیل و بهره بود، افزود: ملاحظات زیست محیطی و مهندسی در زمینه یکی از موانع بود که زمان زیادی برای این موضوع صرف شده است.

وی همچنین به موضوع معارضین و ضرورت تملک اراضی اطراف این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: طراحی و مهندسی خود طرح نیز دارای ملاحظاتی بود که برای حل این مشکل حدود سه ماه نشستی با سازمان محیط زیست برگزار و برای عبور از ناحیه شمالی تالاب تفاهم کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیشرفت طرح از لحاظ زیرساخت خوب بوده و هزار و ۳۰۰ متر باقیمانده نیازمند احداث دو پل بزرگ است که عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار با توجه به طراحی صورت گرفته آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده شهروندان بتوانند از این کنار گذر به صورت چهار خطه استفاده کنند اگرچه بخش‌هایی از آن به دلیل اینکه نوع اجرا و نوع سازه‌ها زمان بر است باقی می‌ماند اما تمام این مراحل نباید بیش از سال ۱۴۰۰ طول بکشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.