| کد خبر: 222257 |

آغاز فعالیت اولین بندر رو-رو کشور/ ورود ۳۰ کامیون با کالا به کشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: برای نخستین بار در کشور، فعالیت کشتی‌های رو-رو کامیونی جهت ترانزیت انواع کالاها از بندر امیرآباد آغاز شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: برای نخستین بار در کشور، فعالیت کشتی‌های رو-رو کامیونی جهت ترانزیت انواع کالاها از بندر امیرآباد آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی‌سعیدی‌پور اظهار داشت: پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله در ترانزیت کالا با کشتی‌های رو – رو کامیونی از بنادر شمالی به کشورهای حاشیه دریای خزر، فعالیت این نوع کشتی‌ها جهت ترانزیت کالاها؛ برای نخستین بار در بندر امیرآباد آغاز شد.

وی ادامه داد: کشتی رو-رو کامیونی قادر است ۳۰ دستگاه تریلی محتوی کالا را در خود جای دهد و در مسیر بندر امیرآباد به سایر بنادر دریای خزر، تردد کند.

سعیدی پور مسیر ترانزیتی کالا توسط کشتی رو-رو (Row-Row) کامیونی را از بنادر شمالی به بندر آکتائو کشور قزاقستان عنوان کرد و افزود: ۳ خط منظم ترانزیتی انواع کالا از این طریق به صورت ماهانه بین دو کشور ایران و قزاقستان راه‌اندازی می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی این نوع از حمل و نقل کالاها را صرفه‌جویی در هزینه‌های جابه جایی کالاهای تجارتی از مبدأ تا مقصد و کنترل کامل بر تمام مسیر حمل برشمرد و خاطرنشان کرد: با فعال شدن این خط ترانزیتی و کاهش هزینه‌های تمام شده؛ صاحبان کالا بیش از پیش نسبت به ترانزیت کالا از این مسیر ترغیب خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه این بندر با بهره‌گیری از گونه‌های مختلف حمل و نقل کالا، نقش به سزایی در صادرات، واردات و ترانزیت کشور دارد، تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی و توسعه زیرساخت‌های ریلی و لجستیکی، شاهد رشد ترانزیت کالا از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS، عراق و افغانستان باشیم.

گفتنی‌است کشتی‌های رو-رو کامیونی برای حمل خودرو و سایر محموله‌هایی که روی چرخ قرار دارند استفاده می‌شوند و پل‌های متحرک در آن امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری را به کشتی فراهم می‌سازد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.