| کد خبر: 220193 |

تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل چابهار اقتصاد کشور را متحول می‌کند

مشاور عالی و اقتصادی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل شامل بندر، راه آهن چابهار- زاهدان - سرخس، فرودگاه و آزادراه‌ چابهار اقتصاد کشور را متحول می‌کند و باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

تین نیوز

مشاور عالی و اقتصادی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل شامل بندر، راه آهن چابهار- زاهدان - سرخس، فرودگاه و آزادراه‌ چابهار اقتصاد کشور را متحول می‌کند و باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار پاسدار رستم قاسمی روز پنجشنبه در بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندرشهید بهشتی، طرح‌های فولاد، پتروشیمی و منطقه آزادچابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه دارد و این منطقه معاف از تحریم خارج از آب‌های حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی دولت در بندرشهید بهشتی انجام داده و ظرفیت آن را از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسانده و هم‌اینک شاهد تخلیه و بارگیری انواع کالا هستیم که این خود از توانمندی‌های نظام است که به توسعه سواحل مکران توجه دارد.

 مشاور عالی و اقتصادی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چابهار باید به پایتخت دریا محور کشور تبدیل شود و تمام زیرساخت‌های آن برای جابجایی و خروج کالا و مسافر آماده شود.

وی دامه داد: زمانیکه فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا بودم طرح توسعه بندر شهید بهشتی را آغاز کردیم و هم‌اینک این حجم از اقدامات و فعالیت‌ها را که میبینم واقعا خوشحالم و همه می دانیم در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی به سرانجام رساندن این طرح‌های ملی کار آسانی نیست.

سردار قاسمی گفت: چابهار باید محل ورود و خروج کالا باشد چون محدوده دریایی خلیج فارس و تنگه هرمز با توجه به موقعیت آن زیاد مناسب برای این فعالیت‌های تجاری و اقتصادی نیست و ما باید به طرف آبهای آزاد از جاسک تا چابهار بیاییم و بیشتر حضور داشته باشیم و از آن بهره بیشتری برای توسعه ببریم.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه نظامی در عسلویه هم بود ولی بعدها یک فرودگاه مناسب ساخته شده که الان از خیلی جاهای کشور بیشتر ورود و خروج مسافر و کالا دارد، بیان کرد: چابهار باید زیرساختی نظیر فرودگاه بین المللی داشته باشد تا بتوان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های آن به نفع کشور استفاده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان نیز اظهارداشت: هم‌اینک فقط هفت درصد از ظرفیت بندرشهیدبهشتی برای ورود وخروج کالا استفاده می‌شود که بسیار ناچیز است.

بهروز آقایی افزود: استفاده از بندرچابهار برای ورود وخروج کالا برای ایران اسلامی منفعت زیادی دارد و باید هر چه سریعتر زیرساخت‌های ریلی، هوایی، بندری بویژه ساخت آزادراه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بندرچابهار از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا برای تخلیه و بارگیری کالا بهره می‌گیرد و هیچ محدودیتی با توجه به درافت ۱۶ ونیم متر عمق برای پذیرش کشتی بزرگ ندارد، خاطرنشان کرد: ورود هر یک میلیون تن کالا در چابهار بیش‌از یکهزار و۳۰۰ شغل ایجاد و میلیاردها تومان گردش مالی برای شغل‌های مختلف ایجاد می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر توجه بیشتر پسکرانه‌های بندر و تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد و افزود: چابهار بهترین نقطه برای توسعه تجارت و اقتصاد است و نباید از این گنج پنهان غافل باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.