| کد خبر: 218676 |

سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس داد و گفت:‌ با وجود برخورداری کشورمان از نعمت دریا و ساحل، علم و فناوری دریا در کشور مغفول مانده است.

تین نیوز

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس داد و گفت:‌ با وجود برخورداری کشورمان از نعمت دریا و ساحل، علم و فناوری دریا در کشور مغفول مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدمهدی طهرانچی روز چهارشنبه در سفر به استان هرمزگان و در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) اظهار داشت: با راه‌اندازی این سرا، جوانان می‌توانند در بخش های مختلف ناوبری و صنایع دریایی و فراساحل، در محیط عملی آموزش ببینند.

وی ادامه داد: سرای کشتی سازی و نوآوری محصول‌های دریابی در ایزوایکو ایجاد می‌شود و بازار مصرف محصول‌های شرکت‌های دانش بنیانی که در این سرا مستقر می‌شوند، شرکت‌های زیرمجموعه ایزوایکو خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل یکی از نمونه های صنعت دانش بنیان در دنیا به شمار می رود و از این رو یکی از اهداف داشگاه آزاد، برنامه ریزی در حوزه‌های مرتبط با علوم دریایی است.

وی با بیان اینکه این صنعت در کشور ما بدون وابستگی پیش می رود، گفت: واقعیت این است که ما را در صنعت دریا عقب نگه داشته‌اند، چرا که ایران با ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی، نباید دچار چنین وضعیتی در صنایع مرتبط با دریا باشد.

طهرانچی با برشمردن ظرفیت‌های صنایع دریایی و مزیت‌های آن در اقتصاد جهانی گفت: یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی مرتبط با حوزه دریاست و از این رو، یکی از نظام موضوعات پژوهشی احصاء شده در سامانه پژوهشیار، به آن اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از ۲۲ هزار عضو هیأت علمی، ۱۰۰ هزار پژوهش تحصیلات تکمیلی و بیش از یک میلیون دانشجوی در حال تحصیل، امروز می تواند حرکت خوبی در حوزه دریا آغاز کند که ثمرات آن برای جمهوری اسلامی ایران یک ارزش‌آفرینی جدی باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: بنابراین ساختار خود را در اینجا متناسب با نیاز صنعت ایجاد می‌کنیم و مسیر آموزش، پژوهش و فناوری براساس نیازها تعیین می‌شود.

وی بیان داشت: شبکه دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲ هزار عضو هیات علمی، یک میلیون دانشجو در خدمت این صنعت خواهند بود و  شرکت‌های دانش بنیان ابزار، سیستم‌های ناوبری و تجهیزات مورد نیاز هر کشتی را خواهند ساخت.

طهرانچی از برنامه این دانشگاه برای ایجاد دانشکده صنایع دریایی و فراساحلی در هرمزگان خبر داد و گفت: ماموریت دریا و صنایع دریایی در دانشگاه آزاد اسلامی به استان هرمزگان واگذار شده است که به واحد بندر خمیر موضوع شهر تالابی و به سایر واحدها موضوع های متناسب با دریا ارایه خواهد شد تا دانشگاه بتواند در گسترش اقتصاد دریاپایه موثر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.