| کد خبر: 218002 |

بهره‌برداری و اجرای ۶ پروژه بندری در استان بوشهر آغاز شد

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، ۶ پروژه بندری و دریایی روز سه شنبه در آیینی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در استان بوشهر بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی برخی از آن‌ها آغاز شد.

تین نیوز

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، ۶ پروژه بندری و دریایی روز سه شنبه در آیینی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در استان بوشهر بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی برخی از آن‌ها آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی موج شکن‌های توسعه اسکله بندر کنگان گفت: مهمترین این پروژه‌ها لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر به میزان پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب است با یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار که ظرف مدت ۱۰ ماه احداث شده‌است.

سیاوش ارجمندزاده افزود: با اجرای این پروژه مهم و رسیدن عمق کانال دسترسی بندر بوشهر تا عمق ۱۰.۸متر به طور مجدد زمینه تردد کشتی‌‌های ۳۰ هزار تنی را به بندر بوشهر فراهم کرده‌است.

ارجمندزاده ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافربری بین‌المللی بندر بوشهر با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر پروژه بندری در استان بوشهر است که احداث آن در رونق حمل و نقل مسافری بندر بوشهر نقش چشمگیری ایفا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همچنین آغاز احداث ساختمان‌های اداری و آسایشگاه گارد ساحلی اداره بندر دیر و کنگان ظرف مدت ۱۲ ماه، اطاله و ساخت اسکله تجاری کنگان نیز با عنوان یکی از پروژه‌‎‌های مهم سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر با اعتبار یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

ارجمندزاده ادامه داد: با اتمام پروژه اصاله و ساخت اسکله کنگان ظرف مدت ۲ سال این بندر با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی تبدیل خواهد بود.

وی افزود: اسکله شناور کوچک گرشگری کنگان نیز به طول ۴۴۰ متر با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و راه‌‎اندازی خواهد شد.

ارجمند زاده ادامه داد: احداث مجتمع  بندری نگین نیز به عنوان یکی از مصوبه‌‎‌های سفر رئیس جمهوری به بوشهر ( دی ماه سال ۹۳) تاسیسات زیر بنایی آن تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

 وی بیان کرد: در این پروژه ترمینال‌ها، راه‌های دسترسی به ترمینال‌ها، خیابان کشی‌ها، تاسیسات از قبیل آب برق گاز و شبکه  و سیستم اطفای حریق آماده و ۲ ترمینال کانتینری شامل یک ترمینال جنرال کارگو و پایانه نفتی به طور کامل آماده برای پذیرش سرمایه‌گذار خواهد شد.

ارجمندزاده گفت: در بندر گناوه نیز به عنوان مهم‎ترین بندر تجاری استان بوشهر بهسازی محوطه‌ها و پروژه ساختمان گارد در دست اقدام است و لایروبی خور آن نیز تا یکماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در بندر دیر به عنوان یکی از کانون‌‎‌های مهم صادراتی کشور و بویژه استان بوشهر به قطر مطالعات توسعه اسکله‌های بندر  به طول ۲۸۰ متر مصوب شده‌است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.