| کد خبر: 217997 |

۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور انجام شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور انجام شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد راستاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بندر کنگان استان بوشهر افزود: ظرفیت بنادر تجاری کشور ۲۴۶ میلیون تن در سال است که سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در این بنادر انجام گرفت.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف پیش بینی شده تاپایان برنامه ششم توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور به ۲۸۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

راستاد ادامه داد: مهم‌ترین پروژه توسعه‌ای سازمان بنادر شامل افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی به میزان هشت میلیون تی.ایی.یو است که در قالب فاز سه پایانه کانتینری این بنددر دست احداث است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در این پروژه که شامل یکهزار و ۴۰۰ متر اسکله سازی و ۲۰۰ هکتار محوطه پسکرانه‌ای است تا پایان سال جاری ۹۰۰ متر اسکله ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های تا ۱۸هزار و ۴۰۰ تی.ای.یو کانتینر در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری برسد.

راستاد ادامه داد: به مناسبت هفته دولت چند پروژه بندری در استان بوشهر آماده بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی است.

 وی گفت: در بندر کنگان با مشکل نبود تناسب بین مساحت و ظرفیت حوضچه بندر با تعداد شناور موجود روبرو هستیم که به همین دلیل توسعه حوصچه این بندر  به حدود ۳۶ هکتار در قالب یک پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

راستاد ادامه داد: برآورد اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه  ۱۷۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.

 وی گفت: با اجرای این پروژه شرایط خوب و مناسبی برای بهبود کیفیت ورودی و خروجی ناوگان تجاری و افزایش ظرفیت بندرکنگان ایجاد خواهد شد.

راستاد بیان کرد: برای توسعه گردشگری دریایی عملیات اجرایی اسکله مختص فعالیت مسافرتی و گردشگری با پنج میلیارد تومان اعتبار آغاز خواهد شد.

وی افزود: ۲ پست اسکله نیز در بندرهای محمدعامری و بوالخیر شهرستان تنگستان در دشت احداث است که اجرای آنها بهبود شرایط برای صادرات و واردات ناوگان منطقه‌ای را فراهم خواهد کرد.

راستاد افزود: مهم‌ترین پروژه لایروبی کانال بندر بوشهر تا عمق ۱۰.۸ متر است که با بهره‌برداری از آن در این سفر ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی  در این بندر فراهم می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.