| کد خبر: 217657 |

توسعه پایانه‌های غلات بندرامام خمینی با مشارکت بخش خصوصی

مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) با مشارکت بخش خصوصی به ارزش هشت هزار میلیارد ریال توسعه و تجهیز می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) با مشارکت بخش خصوصی به ارزش هشت هزار میلیارد ریال توسعه و تجهیز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس با اشاره به ضرورت مکانیزه سازی پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات با هدف ارتقای سطح کیفی ارایه خدمات بندری به صاحبان کالا بیان کرد: پایانه شماره سه تخلیه و بارگیری غلات این بندر به ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش سه هزار میلیارد ریال از طریق فراخون سرمایه‌گذاری به اکران عمومی گذاشته شده است.

وی افزود: از آنجا که این مجتمع بزرگ بندری به عنوان کانون عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نقش مهمی در زنجیره تامین کالاهای اساسی کشور ایفا می‌کند، اتخاذ تدابیری برای تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و ارتقای کیفیت خدمات مربوط به آن که منجر به تسریع در خروج کالاهای از بندر می‌شود، در دستور کار قرار گرفته و به این منظور توسعه و تجهیز پایانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی با هدف تحقق تسریع در انتقال کالای اساسی از برنامه‌های مهم  این اداره کل است.

وی همچنین با اشاره به انجام مراحل انعقاد قرارداد پایانه شماره ۲ تخلیه و بارگیری غلات با ظرفیت پنج میلیون تن و  به ارزش پنج هزار میلیارد ریال، از توسعه و تجهیز پایانه یاد شده با جلب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده‌ای  نزدیک خبر داد.  

پارسال بیش از ۱۵ میلیون تن انواع کالای اساسی از جمله غلات از طریق بندر امام خمینی (ره)وارد کشور شد.

سالانه حدود ۵۰میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان تخلیه و بارگیری می‌شود.

این بندر که در خور موسی واقع شده بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.