| کد خبر: 214797 |

پهلوگیری کشتی‌ها در بندر چابهار دو برابر شد

سرپرست وزارت صمت در ابتدای ورود به استان سیستان و بلوچستان برای افتتاح طرحهای هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" بیان کرد: در توسعه سواحل مکران و بندر چابهار عزم جدی داریم و مجموعه این اقدامات سبب شد تا تخلیه و پهلوگیری کشتی ها از بندر چابهار در 3 ماهه امسال، حدود ۱۰۰ هزارتن بیشتر از کل سال 98 شود.

تین نیوز

سرپرست وزارت صمت در ابتدای ورود به استان سیستان و بلوچستان برای افتتاح طرحهای هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" بیان کرد: در توسعه سواحل مکران و بندر چابهار عزم جدی داریم و مجموعه این اقدامات سبب شد تا تخلیه و پهلوگیری کشتی ها از بندر چابهار در 3 ماهه امسال، حدود ۱۰۰ هزارتن بیشتر از کل سال 98 شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، حسین مدرس خیابانی، با بیان این مطلب، افزود: این چهارمین باری است که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنم و سال قبل نیز یک عزم جدی برای توسعه این منطقه از کشورمان وجود داشت.

وی ادامه داد: این عزم جدی و راسخ در توسعه سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، بر توسعه سواحل مکران استوار بود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: هدف این بود که بندر چابهار را به عنوان یک بندر استراتژیک و سومین قطب بندری جنوب مطرح نماییم.

پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار در سال ۱۳۹۸ حدود دو برابر سال قبل از آن (۱۳۹۷) بوده است

مدرس خیابانی با اعلام اینکه میزان پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار در سال ۱۳۹۸ حدود دو برابر سال قبل از آن (۱۳۹۷)بوده است، بیان کرد: سال گذشته در تلاش بودیم که اکثر کشتی های کالاهای اساسی در بندر چابهار پهلو بگیرند و به واسطه این توسعه در چابهار، انبارهای طریق القدس نیز نوسازی و بهسازی شد که در این سفر نیز این انبارها با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: طرح ۱۰۰ هزار تومانی مخازن روغن نیز در دست ساخت است و با راه اندازی آن، کشتی های کالاهای اساسی روغن نیز قابلیت پهلوگیری در این بندر را خواهند داشت.

تخلیه و پهلوگیری کشتی ها از بندر چابهار در ۳ ماهه امسال، حدود ۱۰۰ هزار تن بیشتر از کل سال ۹۸ بود

سرپرست وزارت صمت با اعلام اینکه تخلیه و پهلوگیری کشتی ها از بندر چابهار در 3 ماهه امسال، حدود ۱۰۰ هزار تن بیشتر از کل سال 98 بود، گفت: تاکید رئیس جمهور نیز در تکمیل هر چه سریعتر راه آهن چابهار به سمت زاهدان و کریدور جنوب به شمال است و در تلاش هستیم تا زیرساخت های تجاری را در بندر چابهار توسعه بدهیم.

مدرس خیابانی با اشاره به برنامه‌های هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" نیز افزود: به صورت ویدئو کنفرانسی و به دستور رئیس جمهور ۵ طرح صنعتی و معدنی بزرگ مورد افتتاح قرار خواهد گرفت که طرح کارخانه بافت بلوچ که برای مردم استان سیستان و بلوچستان مهم است نیز یکی ازاین طرحها می باشد.

وی اضافه کرد: واحد ریسندگی این کارخانه فردا افتتاح خواهد شد و در تلاشیم که از طریق ایدرو واحد بافندگی آن نیز به زودی افتتاح شود.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: در راستای همین پویش به صورت همزمان دو طرح معدنی نیز در استان فارس و یک طرح صنعتی در استان اصفهان مورد بهره برداری و افتتاح قرار می گیرد.

افتتاح بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح های صنعتی و معدنی در هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید"

مدرس خیابانی گفت: بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح‌های صنعتی و معدنی در قالب هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" در این هفته در استانهای سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان مورد بهره برداری قرار می گیرد و به‌ مرور طرح های صنعتی و معدنی را در همین راستا افتتاح خواهیم کرد.

از ظرفیت معدنی استان سیستان و بلوچستان در اکتشاف و بهره برداری استفاده می کنیم

وی همچنین تصریح کرد: می‌خواهیم از ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان نیز در حوزه اکتشاف و بهره برداری استفاده کنیم و در چارچوب طرح هایی که وزارت صمت در مناطق کمتر برخوردار دارد ، در تلاشیم که این استان رونق بگیرد.

سرپرست وزارت صمت در پایان گفت: استفاده از ظرفیت های معدنی، صنعتی و لجستیکی در این استان افزایش اشتغال و توسعه را به دنبال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.