| کد خبر: 214581 |

◄ ارتباط کیفی‌ترِ جامعه دریایی با سازمان بنادر، در اتاق فکر

طبق آمار سازمان بنادر و دریانوردی، ۲۰ هزار عملیات دریایی در سال گذشته در مجموعه بنادر تجاری کشور برای خدمات به کشتی‌ها توسط دریانوردان انجام شده است. در بنادر تجاری- ملکی سازمان بنادر نیز در سال گذشته 160 میلیون کالا تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

طبق آمار سازمان بنادر و دریانوردی، ۲۰ هزار عملیات دریایی در سال گذشته در مجموعه بنادر تجاری کشور برای خدمات به کشتی‌ها توسط دریانوردان انجام شده است. در بنادر تجاری- ملکی سازمان بنادر نیز در سال گذشته 160 میلیون کالا تخلیه و بارگیری شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در اینباره گفت: وظیفه داریم زیرساخت‌های حرفه‌ای برای آموزش دریانوردان و همچنین ایجاد اتاق فکر با همکاری بخش خصوصی را ایجاد کنیم که در این راستا زیرساخت‌های آموزشی و توسعه در این بخش در حال انجام است.

جلیل اسلامی افزود: سال گذشته ۷۷ هزار سند دریانوردی در سازمان بنادر و دریانوردی برای دریانوردان صادر شده است. ۶۰۰ دوره آموزشی برگزار شد و ۴۰ هزار نفر در این دوره شرکت کردند. همچنین اتاق فکر دریانوردی با کمک دریانوردان به زودی راه‌اندازی  می‌شود تا موضوعات آنها از طرق مدیران ارشد اوزان دریایی قابل پیگیری باشد.

این در حالی است که در کمیته دریاییِ اتاق بازرگانی و همچنین انحمن های دریایی، جلسات و نشست های مثمرثمری در حوزه مطالعات صنعت دریایی کشور یصورت ماهانه فعال است و صاحبان صنایع و شرکت های حمل ونقل دریایی به صورت ماهانه در جلسات اتاق، به ارائه نظرات، تبیین راهکارها و راهبردهای دریایی کشور می پردازند.

رییس انجمن صنایع دریایی کشور دراینباره به خبرنگار ما گفت: یکی از اقدامات ما برای بهبود جایگاه بنادر ایران در جهان، اساسا کمک به رشد خصوصی‌سازی و واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است که این اتفاق خوشبختانه افتاده است.

حسین فاصل افزود: دو ترمینال بندر شهید رجایی نیز به عنوان مثال به بخش خصوصی واگذار شده است اما تشکیل اتاق فکر با بخش خصوصی، انجمن ها و ان جی او های مردم‌نهاد به میزان قابل توجهی در رشد صنعت دریایی موثر خواهد بود و ما از این موارد استقبال می کنیم.

گفتنی است که طبق این سخنان، اتاق فکرهای صنایع دریایی در استان های مختلف شمالی و جنوبی که نوار ساحلی دارند، در حال حاضر فعال است و در این نشست ها که اغلب در مورد فعالیت های سازمان بنادر در آنها بحث می شود، به تحلیل وضعیت بنادر و چگونگی ارتقای جایگاه ایران در حمل ونقل و بطور کلی صنعت دریایی نیز پرداخته می شود که مهمترین این راهبردها می تواند جلب بیشتر مشارکت بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.