| کد خبر: 209419 |

رشد ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا طی فروردین در بنادر گیلان

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ٧٠ درصدی تخلیه و بارگیری و افزایش سه برابری صادرات کالاهای غیرنفتی در ۲۵ روز نخست فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بنادر استان خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ٧٠ درصدی تخلیه و بارگیری و افزایش سه برابری صادرات کالاهای غیرنفتی در ۲۵ روز نخست فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بنادر استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا آبایی با اعلام این مطلب گفت : طی این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی به میزان ۹۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد دارد.

وی افزود: در همین مدت صادرات کالای غیر نفتی بندر انزلی به میزان ۳۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به رشد ۲۴ درصدی ورود شناورها به بنادر استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا با ایجاد تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه و تلاش مضاعف کارگران شرکت ها، پایانه دریایی، اپراتورها و کارکنان خدوم بنادر انزلی و آستارا، فعالیتهای دریایی و بندری بنادر استان و ارائه خدمات به مشتریان بصورت شبانه روزی و بدون وقفه ادامه داشته و این دو بندر در زمینه تامین کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی داشتند.

آبایی با اشاره به انجام فعالیت های اجتماعی و کمک به نیازمندان در روزهای مقابله با کرونا توسط کارکنان بنادر و دریانوردی گیلان افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم کمک رسانی به مردم در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان و نیروهای ارتش قرار گرفتیم.

 وی گفت : علاوه بر در اختیار قرار دادن تجهیزات و دستگاه های بنادر و دریانوردی اعم از خودروهای آتش نشانی و نیروی انسانی مورد نیاز در ضدعفونی و گند زدایی معابر به مدت چندین روز متوالی، از پایانه دریایی بنادر و دریانوردی گیلان به عنوان محل انبار و بسته بندی و توزیع کالاهای حمایتی و کمک معیشتی برای افراد نیاز مند شهرستان استفاده شد.

گیلان از جمله کانون های شیوع کرونا بوده که در این مدت با همراهی و همکاری مردم و مشارکت بخش های مختلف تا حدی شیوع این ویروس در استان مدیریت شده است ضمن آنکه تلاش شده نیازهای مردم هم تا حد ممکن به بهترین شکل تامین شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.