| کد خبر: 206483 |

اجازه خروج خدمه‌ کشتی‌های چینی را نمی‌دهیم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: اجازه خروج خدمه کشتی‌های چینی را نمی‌دهیم و ورود آن‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: اجازه خروج خدمه کشتی‌های چینی را نمی‌دهیم و ورود آن‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الله مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه ۵۸۹ نفر مسافر از طریق کشتی‌های ایرانی از کشور امارات بازگردانده شده‌اند گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد مسافرانی که در کشور امارات باقی ماندند اعلام نشده است اما از تمامی امکانات و شناورها برای بازگرداندن آن‌ها استفاده می‌شود.

کاهش چشمگیر تردد شناورهای مسافری به قشم

او با اشاره به اینکه تردد شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی بندرعباس به قشم قطع نشده است اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد مسافرانی که از طریق این شناورها به جزیره قشم و یا پل لافت تردد می‌کردند بسیار کاهش یافته است.

عفیفی‌پور با بیان اینکه علیرغم کاهش تعداد مسافران اما هر روز، روزی چند مرتبه شناورها ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا این شناورها را روزی چند مرتبه با استفاده از الکل و مواد ضد عفونی به صورت کامل پاکسازی می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توضیح داد: کشتی‌های چینی وارد ایران می‌شوند اما به هیچ عنوان اجازه خروج خدمه‌های این کشتی‌ها را به داخل لنگرگاه و یا بنادر را نمی‌دهیم.

عفیفی‌پور تأکید کرد: کشتی‌های چینی پیش از ورود به ایران و پیش از ورود به لنگرگاه توسط نمایندگان وزارت بهداشت به صورت کامل بازرسی و ارزیابی می‌شوند و پس از تأیید نمایندگان وزارت بهداشت اجازه ورود بار و تخلیه و بارگیری به آنان داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه به هیچ عنوان اجازه خارج شدن خدمه را به آنان نمی‌دهیم، یادآور شد: تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبنی بر ورود ویروس کرونا در این کشتی‌ها اعلام نشده و تمامی این کشتی‌ها توسط نمایندگان وزارت بهداشت به صورت کامل بازرسی می‌شوند.

گفتنی است، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده بود که اعزام کشتی با ظرفیت ۵۵۰ صندلی برای برگرداندن مسافران ایرانی از طریق بندر شارجه صورت گرفته است.

برای انتقال مسافران ایرانی از بنادر کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ایران در گام اول، روز گذشته کشتی مسافری سانی با ظرفیت ۵۵۰ صندلی به بندر شارجه اعزام شد که ساعت ۱۴ امروز وارد بندر شهید باهنر می‌شود.

در بندرگاه دوبی و شارجه و فرودگاه دوبی از طریق آژانس‌های مسافرتی موضوع انتقال دریایی مسافران اطلاع‌رسانی شد تا همه مسافران ایرانی مطلع شوند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در روز‌های آینده این شناور‌ها از ایران بدون مسافر به این بنادر بروند و عملیات بازگشت مسافران را انجام دهند.

راستاد اعلام کرده است اگر لازم بود در مسیر‌های دریایی دیگر هم کشتی مسافری برقرار می‌کنیم تا جابه‌جایی مسافران ایرانی با مشکل مواجه نشود. از سوی دیگر در مسیر‌های بندر لنگه ـ بندر دوبی و خرمشهر ـ کویت هم خط مسافری دریایی فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.