| کد خبر: 200320 |

پیامدهای منفی تجمع شناورها در محدوده دریایی پشت شهر بندرعباس

تجمع شناورها در محدوده دریایی‌پشت شهر پیامدهای منفی به دنبال دارد و این موضوع خطر بزرگ و جدی برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آب‌های ساحلی است.

تین نیوز

تجمع شناورها در محدوده دریایی «پشت شهر» پیامدهای منفی به دنبال دارد و این موضوع خطر بزرگ و جدی برای ایمنی و امنیت دریانوردی در آب‌های ساحلی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز شنبه در نشست هماهنگی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۹ به میزبانی بندر شهید رجایی نسبت به تجمع شناورها در محدوده دریایی«پشت شهر» هشدار داد و گفت: تجمع این شناورها مورد تایید این اداره کل نیست.

الله مراد عفیفی‌پور اظهارداشت: مثلث عبور و مرور مسافر دریایی در مرکز استان بین بندرهای سه گانه شهید حقانی، شهید ذاکری و هرمز هم اکنون به عنوان پرترددترین مسیرهای سفرهای دریایی در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به رشد تقاضای سفرهای دریایی از بندرعباس و قشم به مقصد جزیره‌های هرمز و لارک در ۴ ساله اخیر بیان داشت: حتی جزیره هرمز در تابستان هم پذیرای گردشگران بین‌المللی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم‌چنین به پیشینه اجرای ۱۳ سال طرح نوروزی ساماندهی و تسهیل سفرهای دریایی در این استان اشاره کرد و ابرازداشت: در سال جاری شاهد شیب صعودی ۱۰ درصدی حجم سفرها بودیم.

عفیفی‌پور اضافه کرد: در راستای پاسخگویی به تقاضای سفر به جزایر خلیج فارس بندرها و پایانه‌های مسافری باید آمادگی پذیرش ۵ میلیون سفر داشته باشند.

وی یادآور شد: گردشگری دریایی و ساحلی می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت، نقش‌آفرینی موثری در ارتقای معیشت ساحل نشینان و شکوفایی اقتصادی مناطق محروم داشته باشد اما پیامدهای منفی تجمع شناورها در محدوده دریایی پشت شهر بندرعباس خطری جدی برای امنیت دریانوردی در آب‌های ساحلی است.

در اجرای طرح سفرهای نوروزی،۴ میلیون و ۶۵۹ هزار نفر سفر دریایی و مسافربری در نوروز ۹۸ انجام شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۱و ۴ دهم درصد افزایش نشان می دهد.

این میزان سفر شامل ۳۲ هزار و ۴۴۵ رفت و آمد شناوری این میزان سفر شامل ۳۲ هزار و ۴۴۵ رفت و آمد شناوری بود.

در این ایام، ۴۰ فروند شناور خدماتی غیر از شناورهای مسافری خدمات امدادی و نظارتی و ۵۹ فروند لندی کرافت با قابلیت حمل یکهزار و ۹۶۰ خودرو در طرح سفرهای نوروزی ۹۸ را برعهده داشتند.

۱۲ مسیر تردد دریایی مسافری درهرمزگان وجود دارد و ۲۴ نقطه گردشگری نیز شناسایی شده که از این تعداد ۹ نقطه در جزیره قشم است.

در استان هرمزگان ۱۳ مسیر دریایی و حمل خودرو به‌عنوان بنادر مجاز سفرهای دریایی و گردشگری دریایی وجود دارد.

بندرهای مسافری و اسکله های گردشگری این استان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران بیش از ۹۰ درصد از حجم کل ترابری مسافران و گردشگران دریایی کشور و حدود ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزیره‌های هرمزگان را پشتیبانی می کنند.

استان هرمزگان در جنوب ایران به دلیل داشتن آب وهوای بهاری و بسیار مطلوب در روزهای پایانی سال یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری کشور در ایام نوروز است و براساس آمارها، سال گذشته(۹۷)بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر تعطیلات خود را در استان هرمزگان سپری کردند.

این استان که به عنوان پایتخت سفرهای دریایی و استان نمونه در زمینه نوسازی واستاندارد سازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور محسوب و تعیین شده با پیوست شناورهای استاندارد به ناوگان گردشگری دریایی، بازار این صنعت به شکل چشمگیری درحال رونق گرفتن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.