| کد خبر: 200173 |

انتشار قطعنامه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی ها

​سازمان آیمو در قطعنامه ای بر ضرورت «اتخاذ اقدامات مقتضی برای تسهیل کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها» تاکید کرد.

تین نیوز

​سازمان آیمو در قطعنامه ای بر ضرورت «اتخاذ اقدامات مقتضی برای تسهیل کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها» تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، از انتشار تازه‌ترین قطعنامه آیمو به کشور‌های عضو این سازمان مبنی بر «اتخاذ اقدامات قانونی، فنی، عملیاتی و اقتصادی مقتضی برای تسهیل کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها» خبر داد.

علیرضا خجسته با اشاره به هفتاد و چهارمین نشست کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، و اعلام این خبر، تاکید کرد: کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) آیمو، قطعنامه شماره ۳۲۳ حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC,۳۲۳ (۷۴))، مصوب ۱۷ می ۲۰۱۹ را به منظور ارتقای همکاری بخش‌های بندری و دریایی کشور‌ها برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها منتشر کرده است.

وی، تصویب راهبرد آیمو برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را اقدامی موثر برای لزوم ظرفیت‌سازی، تبادل دانش و همکاری میان کشور‌ها (به ویژه کشور‌های کمتر توسعه یافته) ارزیابی کرد و گفت: آیمو طی این قطعنامه از کشور‌های عضو دعوت کرد از بندرهای تحت حاکمیت خود بخواهند اقدامات قانونی، فنی، عملیاتی و اقتصادی مقتضی را برای تسهیل کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها اتخاذ کنند.

خجسته افزود: طی این قطعنامه همچنین از کشور‌های عضو درخواست شده تا راهبرد تسهیل کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها را با حمایت از راهکار‌های نوین استفاده از منابع تجدیدپذیر و با رویکرد ترغیب همکاری میان بندرها تدوین و اجرا کنند.

به گفته وی بنا بر این قطعنامه، همکاری با شرکت‌های سوخت‌رسان، شرکت‌های کشتیرانی و مراجع ذیربط در همه سطوح برای تامین و تضمین وجود سوخت‌های کم‌کربن و بی‌کربن جایگزین، ارتقای طرح‌های مشوق و حمایت از تلاش صنایع برای بهبود کیفیت و سطح پوشش داد‌ه‌های مرتبط، از دیگر راهکار‌های تسهیل کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها قلمداد می‌شود.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر تاکید کرد: همچنین بر اساس این قطعنامه، از سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های عضو دعوت شده است به کمک تدابیر مشوق و تسهیل‌کننده، از همکاری، ظرفیت‌سازی و تبادل روش‌های مفید پیشین حمایت کنند و نمونه‌های موفق پیشین، مانند نتایج، رویکرد‌های توسعه بنادر و اقدامات تسهیل‌کننده کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از کشتی‌ها را به اطلاع کمیته فوق برسانند.

بر اساس این گزارش، کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC)، از کشور‌های عضو و سازمان‌های بین‌المللی ذیربط خواست قطعنامه یاد شده را به اطلاع مراجع بندری، اپراتور‌های بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و حمل بار، شرکت‌های خدمات دریایی و سایر ذینفعان برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.