| کد خبر: 193865 |

ادعای جدید «بلومبرگ» درباره توقیف نفتکش ایرانی در سنگاپور

بلومبرگ طی گزارشی نوشت: توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شد به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

تین نیوز

بلومبرگ طی گزارشی نوشت: توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شد به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از بلومبرگ، گزارشات نشان میدهند توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شد به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

 بانک نوردل بی که مقر آن در هانوور آلمان است، ادعای خود را با مدارکی، ماه گذشته در دادگاه عالی سنگاپور مطرح کرد تا این کشتی ها را توقیف کند. این بانک مالکان چینی این کشتی ها را متهم به نقض یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری کرده است.

 گزارش شده که این دو کشتی با نامهای گس اینفینیتی و گس دیگنیتی، در نقض تحریم های آمریکا گاز مایع ایران را منتقل کرده اند. این دو کشتی فرستنده های خود را خاموش کرده بودند تا موقعیت آنها در نزدیکی تنگه هرمز شناسایی نشود و بعد از چند روز  پس از اینکه پر از سوخت شده بودند، دوباره آنها را روشن کردند.  این بانک آلمانی به یک نفتکش دیگر حاوی گاز مایع ایران اشاره می‌کند که متعلق به شرکت تجاری کنولن بود.

 طبق اطلاعات دادگاه عالی سنگاپور، نفتکش اینفینیتی در 22 جولای و نفتکش سی درگن در 24 جولای در سنگاپور توقیف شدند. هر دوی آن ها اکنون آزاد شده اند.

طبق اسناد دادگاه، بانک نوردل بی  اعلام کرد مالکان نفتکش گس دیگنیتی حضور در آبهای ایران را رد کرده‌اند ولی اطلاعات مکانی روزهایی که در دسترس نبودند با زمان خاموش شدن فرستنده هایشان تطابق دارد. این بانک همچنین اعلام کرد گزارش روزانه سفر این کشتی ها که توسط مالکانشان تهیه شده ناخوانا بوده و نام کشتی را مشخص نکرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.