| کد خبر: 191886 |

ائتلاف THE به رقبای خود نزدیک می شود!

آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود از تغییر چشم انداز ائتلاف THE، روند نزولی ظرفیت ناوگان بیکار و رونق بازار چارتری کانتینری سخن به میان آورد.

تین نیوز

آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود از تغییر چشم انداز ائتلاف THE، روند نزولی ظرفیت ناوگان بیکار و رونق بازار چارتری کانتینری سخن به میان آورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، آلفالاینر درتحلیل جدید خود از بازار حمل و نقل دریایی نوشت: از یکم ماه آوریل سال 2020 میلادی، چشم انداز ائتلاف جهانی  THE تغییر پیدا خواهد کرد، زمانی که کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی به عنوان یک عضو کامل به ائتلاف مذکور بپیوندد. به دنبال این عضویت جدید، شکاف ظرفیتی بین ائتلاف THE و دو رقیب آن یعنی ائتلاف اقیانوسیه و 2M باریک تر می شود.

این گزارش ادامه داد: به عبارت دیگرسهم ائتلاف THE از ظرفیت شناور مستقر در خطوط سرویس دهی ائتلاف های جهانی از 25 به 30 درصد افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است: ظرفیت ناوگان بیکار کشتی کانتینری افت جزئی را در پیش گرفته است، به طوری که در بیست و چهارم ماه ژوئن سال جاری میلادی به 117 فروند با مجموع ظرفیت 336 هزار و 241 TEU رسید که درمقایسه با 123 فروند کشتی بیکار با مجموع ظرفیت 351 هزار و 325 TEU ثبت شده در دوازدهم ماه مذکور، روند نزولی را به همراه داشت.

علی رغم اینکه درفصل تابستان عموماً باید شاهد دوره جنب و جوش کمتری در بازار چارتری کشتی کانتینری باشیم، اما بازار در حال حاضر روزهای شلوغی را سپری می کند. این اتفاق بیشتر در بخش های کشتی های کانتینری VLCS خیلی بزرگ  (7500 الی 11 هزار TEU) و کشتی های کانتینری LCS بزرگ (5300 الی 7499 TEU) مشهود است، اما نکته قابل توجه اینکه اگرچه تقاضا در بخش های مذکور بالا است، اما به دنبال دسترسی محدود کشتی ها، تعداد نه چندان زیادی از قراردادها به روی کاغذ آمده است.

به دنبال روند نزولی تقاضای کارگو، خطوط کشتیرانی ائتلاف اقیانوسیه چهار سرویس دهی درمسیر آسیا- اروپای شمالی را در ماه جاری و آینده کنسل خواهد کرد.

این گزارش در پایان نوشت: صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی، کشتی کانتینری MSC GULSUN با ظرفیت 22 هزار و 500 TEU را تحویل داد. این نخستین تحویل گیری شناور از برنامه سفارش ساخت 24 فروند کشتی مگامکس از سوی شرکت کشتیرانی MSC سوئیس است. همچنین شرکت کشتیرانی اِورگرین تایوان کشتی کانتینری GREEN CELEBRITY نخستین کشتی در مجموع 24 فروند کشتی کانتینری سفارش داده شده با ظرفیت هر یک حدود 1800 TEU را تحویل گرفت.

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.