| کد خبر: 189382 |

فنس بوم‌ها؛ راهکاری ایده آل برای مهار آلودگی‌های دریایی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی از اجرای مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا، در بندر شهید کلانتری و با حضور نیروهای متخصص در این حوزه خبر داد.

تین نیوز

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی از اجرای مانور مقابله با آلودگی نفتی در دریا، در بندر شهید کلانتری و با حضور نیروهای متخصص در این حوزه خبر داد.

‌به گزارشتین نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن ابراهیمی افزود: در مانور برگزار شده، به منظور جلوگیری از ورود آلودگی نفتی به دریا از تجهیزات جدید مقابله با آلودگی نفتی رونمایی شد و آزمایشات لازم به عمل آمد.

ابراهیمی، این فنس بوم‌ها را به سد و مانعی تشبیه کرد که آلودگی نفتی احتمالی حاصل از کشتی‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصور می‌نماید و مانع از انتشار و فرار لکه نفتی در سطح آب می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته این اداره کل به سه نوع بوم جاذب، بوم مخصوص آب‌های جریان دار (رودخانه‌ای) و بوم دریایی با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال مجهز بود که نبود فنس بوم، انجام عملیات در مناطق کم عمق را دچار محدودیت‌های عملیاتی و زیست محیطی می‌کرد. این در حالی است که امروزه سازه‌های فنس بوم با هدف جلوگیری از آلودگی‌های نفتی در مناطق آرام و کم عمق تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: تأمین تجهیزات کاربردی در توسعه صنعت حمل و نقل دریایی نقش به سزایی دارد که در این میان، ایمنی و امنیت دریانوردی با حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب‌های دریایی از مهمترین الزامات این توسعه است.

ابراهیمی در ادامه افزود: یکی از مهمترین وظایف واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تهیه تجهیزات مورد نیاز پیشگیری از آلودگی‌های احتمالی دریا و بندر است که تهیه فنس بوم‌ها یکی از آنها است.

ابراهیمی در ادامه مزیت این نمونه از فنس بوم‌ها را وزن کم، حمل و نقل آسان، استفاده کمتر از دستگاه‌های هیدرولیکی که موجب افزایش سرعت عمل در جلوگیری از انتشار آلودگی‌های نفتی می‌شود، عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت و تولید فنس بوم‌های داخلی در جلوگیری از آلودگی‌های نفتی، افزود: پیش از این، فنس بوم‌ها از خارج از کشور خریداری می‌شود که خوشبختانه تولید این محصول با کیفیت و قیمت مناسب، باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور و قدمی در راستای رونق تولید خواهد بود.

این مقام مسئول اعلام کرد ۳۰۰ متر از فنس بوم‌هایی که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده که در اختیار تیم مقابله با آلودگی دریایی این اداره کل قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.