| کد خبر: 183624 |

◄ نگاهی به مزیت‌های بندر اکتاو برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی

در نیمه دوم سال 2016 ما توانستیم تسهیلاتی را در اکتاو ایجاد کنیم که انواع مُدهای حمل‌ونقل بتوانند کارهایشان را انجام بدهند و در نهایت عملیات انبارداری را انجام بدهیم.

تین نیوز

چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای بین مدیریت مرکز لجستیک بندر اکتاو با تعدادی از شرکت‌های بخش‌خصوصی برای آشنایی و معرفی بندر تولید و لجستیک اکتاو در فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک برگزار شد. این بندر یکی از بنادر دریای خزر است که در آن فعالیت اقتصادی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این دیدار علی‌اکبر میرادف در جمع اهالی بخش خصوصی در خصوص مزایای این بندر بیان کرد: این بندر به غیر از اینکه لجستیک است در آن تولید نیز وجود دارد.

او در ادامه بیان کرد: این مرکز بزرگ‌ترین مزیت نگهداری انواع مواد خوراکی و بسته‌بندی را دارد که در حال حاضر به 40 کشور از جمله آذربایجان، گرجستان، قزاقستان و ترکیه صادرات انجام می‌دهد.

مدیر مرکز تولید و لجستیک بندر اکتاو بیان کرد: چند سال گذشته قراردادی دوجانبه بین قزاقستان و آذربایجان بسته شد که تا این دو کشور بتوانند این مرکز را بسازند. علت انتخاب بندر اکتاو به این دلیل بوده است که تنها بندر قزاقستان است و ما در آن‌جا می‌توانیم کالاها را انبار و درنهایت از طریق جاده و ریل به کشورهای دیگر توزیع کنیم.

وی توضیح داد: این بندر در مرکزیت فدراسیون روسیه است از همین‌رو بازاری خوبی برای کالاهای ایرانی محسوب می‌شود.

او با ابراز به این‌که در این بندر انبارهای مسقفی وجود دارد که به سیستم‌های بروزی برای نگه‌داشتن کالاها به‌ویژه مواد خوراکی مجهز است، تصریح کرد: در بنادر اکتاو می‌توان مدیریت انبارداری و بسته‌بندی، بارکدینگ و ... را به راحتی انجام داد.

میرداف به محوطه بار جهت نگهدارای کالاهای حجیم در این بندر اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم سال 2016 ما توانستیم تسهیلاتی را در آنجا ایجاد کنیم که انواع مُدهای حمل‌ونقل بتوانند کارهایشان را انجام بدهند و در نهایت عملیات انبارداری را انجام بدهیم.

وی گفت: ما توانستیم مواد غذایی و کالاهایی را که کنترل دما مانند سردخانه نیاز دارد را در آن‌جا به خوبی نگهداری کنیم. کنترل سردخانه به نحوی است که کنترل دمای هر مواد غذایی را بتوانیم از  +12 تا -38 را بتوانیم نگهداری کنیم.

طبق گفته او؛ نزدیکی محل انبار و مرکز لجستیک به مراکز خرید و جمعیت مناسب است و به راحتی قابلیت این را دارد که از طریق جاده به راه‌آهن متصل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.