| کد خبر: 178007 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :

◄ حقانیت ایران در آیمو ثابت شد

در بالاترین مراجع دریایی جهان در رابطه با تحریم‌های یک جانبه آمریکا که به صنعت کشتیرانی ایران تحمیل شد، خوشبختانه توانستیم توصیه مناسبی را در اجلاس ۱۲۱ شورای بین‌المللی سازمان دریانوردی بگیریم و کشورهای عضو ایمو(IMO)حمایت قاطع خود را از ایران اعلام کردند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح اقدامات زیربنایی سازمان بنادر در حوزه مهندسی سواحل و بنادر به ویژه در سواحل مکران بار دیگر اثبات حقانیت ایران را در شورای بین‌المللی سازمان دریانوردی یادآورشد و گفت: در زمینه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی، جزو کشورهای پیشرفته جهان هستیم و تمامی پروژه‌های بندری توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز ، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، امروز در سیزدهمین همایش سواحل بنادر و سازه‌های دریایی ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان حاضر در کنفرانس گفت: همایش آیکوپمس(ICOPMAS) یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های تخصصی در سطح منطقه و جهان است.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در ادامه با  تبریک به جامعه دریایی ایران درباره اثبات حقانیت ایران نسبت به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اعلام کرد: در بالاترین مراجع دریایی جهان در رابطه با تحریم‌های یک جانبه آمریکا که به صنعت کشتیرانی ایران تحمیل شد، خوشبختانه توانستیم توصیه مناسبی را در اجلاس ۱۲۱ شورای بین‌المللی سازمان دریانوردی بگیریم و کشورهای عضو ایمو(IMO)حمایت قاطع خود را از ایران اعلام کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که پی‌گیری حقانیت ایران در مراجع مختلف در دستور کار قرار دارد، گفت: خوشبختانه در زمینه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریای، جزو کشورهای پیشرفته جهان هستیم و تمامی پروژه‌های بندری توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

راستاد ادامه داد: توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی است که با ۱۴۰۰ متر اسکله و ۱۰۰ هکتار محوطه ظرفیت کانتینری آن بندر را به ۸ میلیون  TEU رساندیم. همچنین توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت آن بندر از ۲ و نیم میلیون تن به ۸ میلیون تن با ۸ اسکله موید توانمندی ایران در حوزه بنادر و دریانوردی است، از جمله نمودهای ظرفیت بومی و داخلی کشور است.

مدیرعامل سامان بنادر و دریانوردی به این نکته اشاره کرد که امروز مهندسی دریایی با چالش‌های بزرگی مواجه است، افزود:  روندی که در حال حاضر در صنعت کشتیرانی با آن مواجهیم، استفاده از مزیت مقیاس است. در حال حاضر کشتی‌های کانتینری دنیا بالای ۲۰ میلیون TEU ظرفیت دارد و باید بتوانیم ظرفیت بنادر ایران را به تخلیه و بارگیری این میزان برسانیم. همچنین رقابت بین بنادر دنیا برای دست یافتن به زیرساخت‌هایی که بتواند این میزان را پوشش دهد.

به گفته راستاد توجه به موضوعات زیست محیطی در بنادر و دریانودری موضوع دیگری است که امروز جهان بدان توجه دارد، وی افزود:  بخش دریایی جهان متعهد شده است که کاهش گازهای گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهد و ایران نیز به تبعیت از دنیا باید در این مسیر گام بردارد. به همین منظور یکی از مصوبات مهم و ضروری که دنبال می‌کنیم کاهش سولفور سوخت کشتی‌ها است که در این زمینه به منظور تامین تجهیزات نیازمند سرمایه گذاری ۲ میلیون دلاری هستیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات زیربنایی جمهوری اسلامی ایران را در حوزه مهندسی سواحل و بنادر به ویژه در سواحل مکران شامل پروژه‌های اجرایی، اطلاعات پایه و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی برشمرد و توضیح داد: مهم‌ترین پروژه اجرایی توسعه بندر چابهار است و در عین حال بهره برداری از  ۱۵ موج‌شکن چند منظوره در طول سواحل مکران ایجاد شده است. بهبود کیفیت زندگی ساحل‌نشیان مکران نیز در حال مطالعه و انجام است.

انجام مطالعات توسعه بنادر جاسک و سیریک یکی دیگر از نکاتی بود که راستاد  در مورد آن توضح داد: درزمینه اطلاعات پایه در شبکه ملی پایش دریایی اقداماتی را انجام داده ایم که از جمله آنها استقرار ۱۲ دستگاه موج‌نگار و استقرار سامانه‌های جزر و مدسنج، هواشناسی بندری و سامانه‌های هشدار سونامی و طوفان قاره‌ای در سواحل مکران در حال احداث است. طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی که استان هرمزگان به عنوان پایلوت انجام شده است و در دیگر مناطق نیز در دست انجام است. همچنین برنامه عملیاتی برای استفاده اراضی ساحل و دریا مشمول این مطالعات خواهند بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.