| کد خبر: 171907 |

◄ با این شماره «بندر و دریا» به دنیای دزدان سومالی بروید

این شماره ماهنامه بندر و دریا مطالبی کامل و همه‌جانبه را درباره دزدان دریایی سومالی ارائه کرده است.

تین نیوز

این شماره ماهنامه بندر و دریا  مطالبی  کامل و همه‌جانبه را درباره دزدان دریایی سومالی ارائه کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، ماهنامه «بندر و دریا» در شماره هفتم از دور جدید، فرار دریانوردان ایرانی از چنگ دزدان دریایی سومالی را روایت می‌کند.

در این روایت خواندنی علت شکل‌گیری کابوس دریانوردان تجاری «دزدان دریایی سومالی» به‌تفصیل بیان‌شده است و تاریخچه‌ای از بزرگ‌ترین دزدی‌های دریایی که توسط آن‌ها صورت گرفته و همچنین غارتگری کشتی‌های ایرانی و به گروگان گرفتن ملوانان هم‌وطن درج‌شده است.

سکوت مرگ باری که پیش از حمله دزدان دریایی برقرار است و سپس صدای یک‌باره موتور قایق‌های دزدان و غافلگیری‌ای که دیگر نمی‌توان در برابرشان مقاومت کرد و همه و همه و خاطرات ملوانان ایرانی در اینباره از مطالب خواندنی این شماره ماهنامه مذکور است.

در ادامه نیز در مطلب دیگری دیدار پنج ملوان آزاد شده ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی با خانواده‌هایشان را پس از ماه‌ها اسارت را تشریح کرده است.

ماجرای کشتی آلبادو که گرفتار دزدان دریایی سومالی شد و معرفی پنج فیلم مهم درباره این دزدان دریایی از دیگر مطالبی است که تکمیل‌کننده اطلاعات و گزارش‌ها درباره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشتی‌های تجاری  هنگام عبور از آب‌های شاخ آفریقاست.

از ماجراهای دزدان دریایی سومالی که بگذریم، نگاهی به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی و کمیسیون عمران مجلس برای رفع محدودیت‌های ساختاری و الحاق این سازمان به بند پنجم قانون رفع موانع تولید و درج نظر موافقان و مخالفان عضویت این سازمان در کارگروه مذکور از دیگر مطالب قابل‌توجه این شماره ماهنامه بندر و دریاست.

بیان تنگنای زندگی و معیشت ملوانی که روی دریا کار می‌کنند، اطلاعاتی درباره بندر شانگهای چین، نگاهی به ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند و مطالب خواندنی در بخش فرهنگ این ماهنامه از مواردی است که در این شماره به آن پرداخته‌شده است.

بخش رویداد این شماره ماهنامه بندر و دریا با پرداختن به فعالیت هرمزگان در خصوص صادرات شناورهای دریایی، بندر امام در ترانزیت محصولات نفتی، کاهش نرخ تعرفه خدمات بندری در بوشهر، راه‌اندازی خط مسافری دریایی باکو-انزلی و ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری در بندر چابهار، حسن ختام مطالب این شماره  محسوب می‌شود.

بندر و دریا شماره هفتم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.